Avatar billede lilletrold Nybegynder
24. september 2010 - 10:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken processor til bærbar

Står for at skulle købe den første bærbar PC til husstanden og er i tvivl om hvilken processor jeg skal gå efter. Skal ikke bruges til at spille på men til MS-office programmerne, ferie billeder, gå på nettet osv. Skal også bruges til at arbejde på ved at logge på firmaets netværk via VPN.

Hvad er "rangordenen" for processor i øjeblikket i forhold til Intel og AMD. Er I3 bedre end AMD Phenom trible core osv....

Går ud fra at jeg skal have 4 gb DDR3 ram som minimum ???

Og hvad med grafik kort ?? Tænker her på de billeder der skal arbejdes med.

Budget omkring kr. 5.000
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2010 - 10:55 #1
Hvis den ikke skal bruges til at spille på, er grafikkortet jo ikke noget som har så stor betydning. Det er mere vigtigt med en hurtig processor og nogle hurtige ram, og minimum 4GB som du selv nævner.

Til 5.000 får man jo ikke så super meget godt bærbar. Jeg tror jeg havde nuppet en:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4218002

Fordi den har i5 processoren og 4GB Ram, hvilket jeg vil mene er det vigtigste for dig.

Skal du lave noget billedbehandling, eller mente du bare at du skulle opbevare billeder på harddisken?

Du kan se en liste over bærbare processore her:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Processors-Benchmarklist.2436.0.html
Avatar billede lilletrold Nybegynder
24. september 2010 - 11:56 #2
Den skal ikke bruge til egentlig billedbehandling. Til opbevaring, lave slideshows osv.
Avatar billede vuffe Nybegynder
27. september 2010 - 08:45 #3
Ok, så tror jeg den er tilstrækkelig den jeg har foreslået - eller noget i den retning. Men tag og nap en med en i5 processor, jeg tror det er givet godt ud :p