Avatar billede Irena Nybegynder
23. september 2010 - 13:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tomme celler + autofyld

Jeg er igang med at oprette et månedsregistreringsskema for sept.
Den ser nogenlunde sådan her ud:

  A                B        C        D        E
1 Dag            Dato    Ind      Ud      Arb.tid
2 Onsdag          1/9    7:00    15:30    8:30
3 Torsdag        2/9    7:00    15:30    8:30
4 Fredag          3/9    6:45    12:15    5:30
5 Lørdag          4/9
6 Søndag          5/9
ovs.

- Er det muligt at lave det sådan at hver gang jeg skriver "lørdag" og "søndag" at den laver cellerne(C,D,E...) tomme automatisk og/eller
- kan man blokere cellerne sådan så når jeg laver autofyld, at den springer de tomme celler over?

Hver gang jeg laver autofyld, så skriver den 0:00 i E5 og E4, og det vil jeg gerne undgå, hvis det er muligt.

Jeg vil helst ikke slette/skjule lør&søn, og håber på at man kan løse det her på en anden måde.

Hilsen,
Irena

PS. Jeg er en Excel-nybegynder og beklager på forhånd hvis jeg er lidt besværlig :)
Avatar billede panebb Novice
23. september 2010 - 14:38 #1
=HVIS(A3="lørdag";" ";HVIS(A3="søndag";" ";0))
Avatar billede panebb Novice
23. september 2010 - 14:48 #2
du kan også bruge betinget formatering:
vælg: Ny regel
vælg: Brug formel.....
formlen er =a3="lørdag"
sæt skriftfarve til hvid under Formater
lav en formel mere til søndag

dobb. klik på formatpensel og kopier formatering til de celler du ønsker
Avatar billede Irena Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:40 #3
Hvordan giver jeg dig points?;)
Avatar billede panebb Novice
06. oktober 2010 - 08:07 #4
du accepterer dette svar :-)