Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. september 2010 - 20:04 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå diverse sider

Jeg har et enormt problem. Der er en hel flok sider, som jeg ikke kan tilgå, når jeg er koblet på mit hjemmenetværk.

De sider jeg har testet, hvor jeg ikke kan komme ind er:
playright.dk
xboxlife.dk
x360a.org
politiken.dk
achievementhunter.com
denstoredanske.dk
fotostart.dk

Jeg har prøvet på to forskellige computere og i IE, Firefox og Chrome.
Jeg har prøvet trådløst og med kabel i min router.
Routeren er D-link DI524.
Jeg har fiber, og har både haft den og routeren slukket over 60 sekunder og har desuden prøvet at resette routeren.

Jeg kan komme på flere af siderne på min telefon når den er på 3G-netværket, men ikke, hvis jeg kobler den på mit hjemme-wifi.

Er der nogen løsningsforslag? Alt er kærkomment!
22. september 2010 - 20:37 #1
Er det sket 'pludseligt' ?

---

Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Gennemfør 'pakken' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. september 2010 - 20:46 #2
Det er W7 og Vista, men jeg har svært ved at se, hvordan de ovenstående skulle løse problemet, når det jo ikke er et problem på computeren. Min telefon laver jo samme trick, når den er tilkoblet mit wifi.
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. september 2010 - 20:48 #3
Jeg har desuden prøvet at koble mit fiber direkte til computeren, udenom routeren, og det hjalp stadig ikke. Kan sydenergi have blokeret så almindelige sider?
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. september 2010 - 20:48 #4
Og ja, det er sket pludseligt. Det hele er sket i dag.
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2010 - 20:54 #5
Hej Jeppe.

Kan du pinge siden ?  -> dosprompt skriv: ping playright.dk

Kan du trace siden: Skriv i dosprompten: tracert playright.dk

Hvis du kan fuldføre sporingen. ??

Kan det være din DNS server:

Prøv at skrive i ipconfig /flushdns

Sæt din sikkerhed lidt ned i IE

Prøv i start -> alle programmer at højreklikke på IE og vælg "KØR SOM ADMINISTRATOR" se om du nu kan komme ind på siderne

Prøv at tilføje siderne (som du ikke kan komme ind på) som "websteder du har tillid til" (sikkerhed i internetindstillinger i IE)

Skulle dette ikke hjælpe kan du prøve med en anden DNS Server eksempelvis OpenDNS

Endelig kan du prøve at se på om Firewallen måske har blokeret din adgang.

Vh Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2010 - 20:58 #6
Hovsa undskyld jeg kom ind over dig karise_larry

/Jan
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. september 2010 - 21:02 #7
100 % tab på ping og den laver udelukkende timeout efter 7. trin i tracert/sporings-delen.

Skal jeg stadig prøve flushdns?
22. september 2010 - 21:10 #8
(Ja - det har du sådan set ret i...)

Jo #5 proceduren!!!
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2010 - 21:11 #9
Ja det sker der ikke noget ved at prøve :)

Men eller kan du prøve at vælge en stationær DNS i egenskaber for trådløsnetkort

Prøv at sætte din DNS til 208.67.222.222 og

His du kan tilgå siderne kan det være din ISP Internet Service Provider der har et "problem"
Avatar billede coderdk Praktikant
22. september 2010 - 21:12 #10
Måske er det din DNS - Prøv at sætte en maskine op med opendns: www.opendns.com
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. september 2010 - 21:12 #11
Angående Malwarebytes Anti-Malware kan jeg ikke hente det fra dit link, da den henviser til en side, jeg ikke kan tilgå. Jeg har prøvet at hente fra download.com, men den stopper, når jeg kun mangler 0,3 MB tilbage.
Avatar billede coderdk Praktikant
22. september 2010 - 21:12 #12
yes hvad jacla sagde 26 sekunder før mig :)
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2010 - 21:13 #13
Du kan prøve at skrive ipconfig  /all og se hvad din nuværende DNS hedder.

/Jan
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. september 2010 - 21:22 #14
Nu har jeg prøvet det hele du havde skrevet med IE og ændre indstillinger deri. Det hjalp desværre ikke.
Jeg har også prøvet at ændre dns'en til de adresser du skrev. Det hjalp desværre heller ikke.

Jeg har sat DNS til automatisk igen og lavet ipconfig /all
Følgende resultat: 89.184.128.250 og 192.168.0.1
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2010 - 21:33 #15
Nu er det vel ikke http;// https:// (S = secure)fejl

Har du prøvet at nulstillet din explore indstillinger ( IE
egnskaber avanceret)

Prøv at slå din(e) firewalls fra

/Jan
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2010 - 21:46 #16
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
23. september 2010 - 08:11 #17
Godmorgen Jan.
Det er ikke secure-websteder, og har for en sikkerhedsskyld lige afprøvet.
Det hjalp ikke at nulstille.
Firewalls slået fra har ikke ændret noget.

Microsoft supporten hjalp heller ikke.
Avatar billede jacla Nybegynder
23. september 2010 - 08:23 #18
Hej Jeppe,

Nu må vi prøve udelukkelses metoden :)

Har du mulighed for at køre udenom den trådløse router?

Enten et kabel direkte i modemet eller direkte i væggen. Eller måske prøve en anden router ?
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
23. september 2010 - 08:27 #19
Hej Jan
Det prøvede jeg også i går, desværre uden at det ville lykkes. Derfor har jeg lige ringet ind til SydEnergi. De kan oplyse mig om, at der er andre der har haft samme problem i går. En tekniker ringer tilbage til mig senere.

Jeg vil takke mange gange for de gentagne forsøg.
Du må meget gerne lave et svar jan. Det fortjener du :-)
Avatar billede jacla Nybegynder
23. september 2010 - 08:44 #20
Ja der kan man bare se.

Så må SydEnerg selv til at lave tracert for at finde fejlen / Det kan jo være mange ting / Routningstabeller og jeg skal komme efter dig ;)

Deler gerne point med de andre :) Men i bund og grund var der jo ikke et rigtigt svar:)

God dag til jer

vh

Jan
Avatar billede pallepirat Nybegynder
22. oktober 2010 - 09:48 #21
Hvad var problemet/løsningen på dit bredbåndsproblem?

/PallePirat
www.dansknet.dk
erhverv.dansknet.dk
Avatar billede jeppevestergaard Nybegynder
22. oktober 2010 - 13:53 #22
Det var inde hos sydenergi problemet lå.