Avatar billede asterisk Nybegynder
22. september 2010 - 12:31 Der er 7 kommentarer

Dobbeltklik virker ikke på excelfilen

Hej Excel-eksperter

Jeg fik en .xlsx fil i en e-mail, og prøvede at åbne den, og så fik jeg en fejl om at Excel ikke kunne finde filen. Så gemte jeg filen på skrivebordet og prøvede at åbne den derfra, med samme fejlmeddelelse som følge.
I Excelindstillingerne var fluebenet på forhånd fjernet fra "Ignorer andre programmer", så det var ikke det der skabte problemet i mit tilfælde.
Da jeg kiggede i .xls og .xlsx filassotiationer, pegede de begge på "Microsoft Open XML Converter".
Jeg ændrede association på dem begge så de peger på "Microsoft Office Excel".
Men så kom der problem: når man nu dobbeltklikker på en excelfil, sker der absolut intet. Hverken på .xls eller på .xlst!

Jeg har altid kunnet åbne Excel, og så åbne filen fra Filer > Åbn", men det er jo ikke en løsning.
På Google er der masser af løsninger i tilfælde hvor Excel starter ved dobbeltklik på filen, men filen er tom, men i mit tilfælde sker der intet ved dobbeltklik.

Det hjalp ikke at genstarte maskinen efter ændringen af filassotiationen.
Jeg har også slettet Temporary Internet Files og filer fra %temp% mappen - uden held.

Beskrivelse af mit system:
Jeg har Excel 2003 SP3 + compatibility pack + alle opdateringer.
Win XP SP3, med alle opdateringer.

Er der noget der kan hjælpe med at genoprette min dobbeltklikfunktion på excelfiler?
Avatar billede panebb Novice
22. september 2010 - 13:24 #1
Avatar billede asterisk Nybegynder
22. september 2010 - 13:43 #2
Det er desværre ikke løsning.
Jeg har kunnet åbne den slags filer før, men det er for nyligt ophørt.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2010 - 17:54 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2010 - 17:56 #4
Glem sidste indslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2010 - 18:00 #5
#2 Med Officepakke 2003?
Eller Open Office?
http://www.oooforum.dk/viewtopic.php?p=13403
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2010 - 02:53 #6
Hvem har sendt dig filen ?

Jeg tænker, det ku være en slem gang malware, og derfor sker der ikke noget (som du ved noget om).

Virker filen overhovedet ?
Bare åbn den inde fra Excell, så skal det jo vise sig om der er noget, eller det er en virus eller hvad det er..
Avatar billede asterisk Nybegynder
23. september 2010 - 13:44 #7
@220661 >> jeg har, som angivet under mit systembeskrivelse, installeret compatibility pack laaang tid siden, og har flittigt hentet andre program - og sikkerhedsopdateringer.
Så det er ikke det.

@sidwave >> det er bestemt ikke malware, men en helt ordinær ok fil, der sagtens kan åbnes fra Excel > Filer > åbn.
Så det er heller ikke det.