Avatar billede osukido Nybegynder
22. september 2010 - 10:18 Der er 3 kommentarer

Excel skifter position på processlinjen når man åbner nummer 2 dokument

Hej,

Når man har åbnet Word 2007 eller Excel 2007, og derefter åbner nogle andre programmer, og så åbner nummer 2 dokument af Word eller Excel, så grupperer disse 2 Word eller Excel dokumenter ved siden af hinanden på proceslinjen i Windows XP PRO.

Jeg fandt engang en metode / flueben til at disable dette for Word, men det sker stadig for Excel 2007, så jeg ville høre om nogen ved hvor det er man retter dette?

Det er ikke den almindelige Windows XP gruppering for proceslinjen, for den er disabled allerede.

På forhånd tak.

:) Osukido
Avatar billede anlu Nybegynder
22. september 2010 - 19:38 #1
Jeg har vist ikke helt forstået hvad du gerne vil, men er det fluebenet ved "Show all windows in the Taskbar" (som det hedder i den engelske version), du tænker på? Ligger i Excel options under Advanced-siden, i Display-sektionen.
Avatar billede osukido Nybegynder
23. september 2010 - 09:09 #2
Hej ANLU,

Ja, både og, det ser ud til at løse problemet delvist.

Lad mig først forklare hvad jeg mente, nemlig at hvis man åbner Excel, og herefter IE og Outlook, og så senere åbner et nyt Excel dokument, så hopper den første Excel jeg åbnede fra position 1 på processlinjen og frem som nummer 3, således det andet Excel dokument står som nummer 4 på processlinjen, og dermed står ved siden af hinanden som en form for gruppering.

Det kan være irriterende hvis man har f.eks. 25 programmer åbne, og kender deres placering på processlinjen, at pludselig står Excel ikke længere på position 8 men nu på 25, når man åbner et nyt Excel dokument.

Din løsning gør, at jeg beholder positionen nu, men at andre Excel dokumenter åbner i samme Excel forekomst... når jeg er færdig med at bruge Excel dokument nummer 2, kan jeg således ikke blot lukke Excel, for så lukker jeg også det første dokument, men jeg kan så lukket dokumentet inden i Excel, og stadig bevare det første dokument åben, så det virker nogenlunde, og helt nye Excel sessions åbner i separate vinduer... så det eneste jeg savner er at Excel dokument nr. 2 også åbner i et separat vindue, og ikke genbruger det som dokument 1 benytter.

:) Osukido
Avatar billede anlu Nybegynder
23. september 2010 - 20:28 #3
Hmm... kan desværre ikke komme det nærmere. Jeg havde ikke selv bemærket problemet, men kan sagtens følge dig i at det er irriterende. Den gør i øvrigt det samme i Vista.