Avatar billede larsjansen Nybegynder
21. september 2010 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Premiere Pro CS4

Mon ikke der færdes nogle folk med kendskab til Premiere Pro CS4 herinde?

Jeg står i følgende knibe.

Har været ude og optage en times video, i med et håndholdt kamera der optager i full HD - AVCHD.

Jeg ender så op med en filtype kaldet .MTS når jeg importerer dem til min computer.

Importerer jeg så disse filer ind i Premiere Pro, er jeg nødt til at rendere alle frames (godt og vel 40.000, ellers lagger filmen ved afspilning), men det er så en process der vil tage min computer mange mange timer (vel en 8 stk hvor den har fuld gang i processorerne, ikke så rart)

Mit spørgsmål lyder: Er der nogen måde jeg kan komme uden om denne urimelige rendering for mit lille amatør projekt?
Avatar billede konstantyner Nybegynder
21. september 2010 - 09:45 #1
har du sørget for din "sequence" indstillinger passer med dit optage format?!
Avatar billede larsjansen Nybegynder
21. september 2010 - 10:05 #2
Så vidt jeg ved ja.
Men det skal da nok passe at jeg ikke har gjort det.

Altså i sequence presets har jeg valgt AVCHD>1080p>AVCHD 1080p24.

Har du nogen ide om, hvorvidt det er en gældende indstilling for den type af kamera/filtype?
Avatar billede konstantyner Nybegynder
21. september 2010 - 10:32 #3
den lyder meget rigtigt hvis du har optaget med 1080p24

Men ukomprimeret materiale vil altid være meget tungt at arbejde med - derfor gør man ofte det at man konventerer materialet til et lavere format. Når videoen så er færdig redigeret kan du erstatte dine midl. filer med dine ukomprimeret materialer!
Avatar billede larsjansen Nybegynder
21. september 2010 - 10:37 #4
Om jeg så har optaget med 1080p24 ved jeg ikke :)

Nu er jeg ret ny i faget, kan du forklare hvordan jeg komprimerer filerne til et lavere format, for derefter at erstatte dem med mine ukomprimerede filer?

Jeg er "vandt" til at jeg bare hiver klippene ind i min sequence, for derefter at redigere dem på timelinen, og så bare exportere de klip jeg roder med. Ikke noget med at erstatte med de originale ukomprimerede klip? Det kan jeg ikke se hvordan jeg kan gøre?
Avatar billede konstantyner Nybegynder
21. september 2010 - 10:53 #5
brug "adobe media encoder" til at konventerer til et andet format.

i dit projekt vindue kan du højreklikke på en video og sige "replace footage" for at skifte emnerne ud
Avatar billede larsjansen Nybegynder
21. september 2010 - 12:54 #6
Okay :) Tak, det vil jeg prøve på! Læg bare et svar
Avatar billede larsjansen Nybegynder
22. august 2011 - 15:57 #7
Svar