Avatar billede egrete Nybegynder
21. september 2010 - 06:20 Der er 6 kommentarer

trådløs netværk

Hej!
Hvordan kan det ske at mit lokale netværk ikke virker mere?
Jeg har 3 pc i huset. Den ene er tilsluttet kabel og de andre 2 er trådløs forbundet fra min pc.
Man skulle næsten tro at int.udbyderen har "slukket" for signalet!
Det skete løbende, at  den ene pc mistede signalet og lidt efter den anden.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
21. september 2010 - 08:38 #1
Okay..

Du har en internetforbindelse, med tilørende udstyr. Derefter har du din egen router, der kører sit eget ip-scope. (Ik'os?)
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
21. september 2010 - 08:39 #2
Har du skiftet udstyr på et tidspunkt?
Avatar billede egrete Nybegynder
21. september 2010 - 18:55 #3
Jeg har ikke skiftet udstyr.
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
22. september 2010 - 08:31 #4
Det skal se sådan her ud:

1. udstyr fra TDC (192.168.0.1)
rj45 over til
2. din egen router (192.168.1.1)

Det kan osse være din router er gået til. Har selv lige haft problemer med en router, der simpelthen ikke broadcastede ssid'et.
Avatar billede egrete Nybegynder
23. september 2010 - 17:11 #5
Hej! Det var min router der var kaput. Der var heldigvis garanti på den endnu, så den blev byttet til en ny!
tak til skillzmize
vh erling
Avatar billede Skillzmize Nybegynder
27. september 2010 - 11:33 #6
Du tager bare selv pointene :)