Avatar billede lowrider Nybegynder
04. januar 2000 - 09:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

XWindows terminal?

Hvordan laver man en terminal med X11, noget i retning af telnet, men bare grafisk?
Avatar billede svindler Nybegynder
04. januar 2000 - 09:40 #1
Det er lidt uklart, hvad du vil have.
Hvis du vil starte det grafiske miljø op under Linux, skriver du "startx", hvis du installerede X under installationen.
Hvis du har X kørende og vil starte et vindue, hedder kommandoen "xterm". I et terminal-vindue skriver du "telnet remotehost" for at telnette til maskinen remotehost. Du kan også på remotehost skrive "xterm" for at starte et vindue på den Xterminal, du kører på, under forudsætning af, at DISPLAY-variablen er sat korrekt.
Avatar billede lowrider Nybegynder
04. januar 2000 - 12:14 #2
En terminal server med Linux og X + en terminal client på en Win32.
Avatar billede svindler Nybegynder
04. januar 2000 - 12:37 #3
Der findes en række Xwindows servere til Windows.
ReflectionX (http://www.wrq.com/products/rxinfo.html) og Exceed (http://www.hummingbird.com/products/nc/exceed/index.html) er formodentlig de mest udbredte kommercielle.
MI/X er mig bekendt den eneste freeware X-server til Windows. http://tnt.microimages.com/www/html/freestuf/mix/
Du behøver ikke at installere eller starte noget specielt op på linux'en udover den software, du vil have vist på Windows-maskinen.
Avatar billede svindler Nybegynder
04. januar 2000 - 12:47 #4
http://www.rahul.net/kenton/xsites.html#XMicrosoft indeholder links til mere Windows og X relateret information.
Avatar billede backdrop Nybegynder
04. januar 2000 - 13:19 #5
Evt, prøv www.tucows.com
Avatar billede razmataz Nybegynder
10. januar 2000 - 14:15 #6
Der er et ret fikse program der hedder SecureCRT , det er ikke så grafisk, men det understøtter en del ting, og så har det 128bit kryptering over nettet. Du skulle tage og skaffe det... kig evt. på tucows...eller www.SecureCRT.com
Avatar billede svindler Nybegynder
10. januar 2000 - 14:30 #7
Du kan også prøve http://www.uk.research.att.com/vnc/index.html
Det er måske lidt mere henad det du ønsker.
Med VNC installerer man en server, der starter en Xsession op lokalt på maskinen. Denne session kan så overtages på en klient, evt vha java i en browser og skærmbillede og tastetryk overføres via netværket mellem server og klient. Lidt a la PC/AnyWhere, CoSession og lignende, men med server og klient til en lang række operativ-systemer.
Avatar billede mnemonic Nybegynder
14. januar 2000 - 12:18 #8
Hmm... Hvis du gør det fra en anden Linux maskine, så kan du starte X op, og pipe signalet over i din Egen X, sådan så den bruger dine egne instillinger, altså skærmkort osv, men det er programmerne fra en anden computer du kører

Du skal gøre følgende:
HOST MASKINEN
skriv:
xhost +<navnet på den computer eller bruger som må benytte servicen>

CLIENT MASKINEN
skriv:
export DISPLAY=<computernavn eller IP addresse>:0

start Xwindows.
Avatar billede borisb Nybegynder
16. januar 2000 - 02:45 #9
Hey.. det virker jo for vildt, jeg har lige installeret X-libraries og den slags småting på min skærm-løse Cyrix-166+ internet-gateway.
jeg kan køre quake2 og vise billedet på min store maskine :O)
med 3fps!! :O) CYRIX-POWER!!!
hehehehehehe ..
Avatar billede savant Nybegynder
09. februar 2000 - 12:54 #10
Mnemonic: kan det samme lade sig gøre fra en linux til en win9x/w2k terminal?
Avatar billede lowrider Nybegynder
09. februar 2000 - 16:42 #11
Der er ikke rigtig nogle svar der kunne bruges, beklager...
Avatar billede svindler Nybegynder
10. februar 2000 - 13:10 #12
En anden gang kunne du måske komme med en uddybning af dit problem, før du afviser svarene og lukker spørgsmålet?