Avatar billede inctor Nybegynder
20. september 2010 - 12:46 Der er 9 kommentarer

Ext Harddisk problem

Hej Eksperten,

Jeg har lidt problemer med en Ekstern Harddisk jeg låner af min bror, jeg fik besked af ham, at jeg skulle formatere den for at gøre plads på den igen.

Efter flere mislykkede forsøg på at formatere den, er det stadig ikke lykkedes endnu desværre.

Jeg optog en video af hvad der sker;
http://www.inctor.dk/exp/hd

Men som i kan se, slår den fejl.
Det med at en anden process bruger harddisken passer ikke, jeg har prøvet det flere gange, nogen gange siger den det, andre gange ikke, og har brugt Unlocker til at se om nogen processer brugte harddisken.

Jeg har også prøvet at formatere harddisken igennem diskmgmt.msc eller hvad det hedder. Men dette slog også fejl desværre.

Er der nogen af jer som har en idé til hvordan jeg kan få formateret denne harddisk? Den er på 1TB, kan det være mit operativ system som ikke kan håndtere en så stor harddisk eller?

Vh,
Mads J.
20. september 2010 - 12:58 #1
Du skal gøre proceduren i DISKHÅNDTERINGEN; ikke i "stifinder" - UDEN at noget som helst andet er startet op ...

Nedlæg partion -> Opret partion -> Formater FULD...

---

KAN evt. være dit sikkerhedsprogram som 'scanner' disken i baggrunden ?
Avatar billede inctor Nybegynder
20. september 2010 - 13:00 #2
Så jeg skal "Slet Diskenhed",derefter oprette Diskenhed, og så formatere?
Avatar billede inctor Nybegynder
20. september 2010 - 13:08 #3
Det skal nævnes jeg sommetider får en fejl der ligner denne:

"Cyklisk Redundanstjek Fejl".. Eller noget henad i den retning..
Betyder det at harddisken er i stykker eller?
Avatar billede Bamma Nybegynder
20. september 2010 - 13:13 #4
nej ikke diskenheder, det larry mener er partitioner, som er drev på computeren, i dit tilfælde f:\ icecream.
Du kommer til diskhåntering gennem controlpanel. Hvis du har classic view på er det adminstrative tools, og der under er computer management. Inde i det er eder noget der hedder diskhåndtering, hvor du kan se alle harddiske og partitioner. Derinde skal du lave den procedure som larry siger.
Avatar billede inctor Nybegynder
20. september 2010 - 13:18 #5
Kan en af jer hjælpe mig gennem TeamViewer?
Jeg er ret sikker på at "diskmgmt.msc" er nøjagtig det samme som det i begge to prøver at guide mig hen til.

Og som jeg skrev i første post, det har jeg prøvet, og det virkede ikke.

Jeg kører Windows 7 32bit, og det virker som om i kører med et engelsk operativ system og guider mig, eller i bruger selvopfundne ord til at fortælle tingene.

Jeg kan finde ud af at samle en computer og alt muligt, men sådanne ting som dette er jeg ikke så god til..
Avatar billede Bamma Nybegynder
22. september 2010 - 14:49 #6
sry har aldrig dansk windows, men ja du bruger det rigtige til at komme ind på diskhåndteringen, men du kan ikke fjerne partitioner?, det er der jeg er lidt i tvivl.
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2010 - 13:39 #7
inctor > du har helt ret - diskmgmt.msc er netop det samme som "diskhåndtering". Hvorfor du ikke kan formatere herfra, kan jeg ikke svare dig på - det burde du kunne. Istedet kan du prøve at boote op på en Linux boot CD som f.eks PartedMagic, http://partedmagic.com/download.html, og klare formateringen herfra.
Avatar billede inctor Nybegynder
17. december 2010 - 20:07 #8
jeg fandt aldrig løsningen til dette, og skrottede harddisken.. :)
En af jer, smid et svar, så kan i dele pointene som tak for inputs..
28. januar 2011 - 22:01 #9
Ping... ???