Avatar billede aharoni Nybegynder
20. september 2010 - 12:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk

Jeg har lige været på ferie og havde selvfølgeligt min mini pc med. Men til stor ærgelse for os kunne vi ikke komme på internettet selv om hotellet havde en mege fin forbindelse.
Jeg kunne se der var oprettet forbindelse men Internet Explorer kunne ikke finde sereveren eller noget i den retning.
Jeg kører med XP og Internet Explorer 8. Er det muligt det ikke kører sammen. Jeg har tidligere haft den med i udlandet og har kunne koble mig på trødløst netværk uden problemer.
Er der mon en løsning på det?
20. september 2010 - 12:43 #1
Velkommen til E. ...

Når du er 'hjemme'; kører du så med
* STANDARD Automatisk IP ?
* Eller evt. via et eller andet specielt ?
Avatar billede chalde Seniormester
20. september 2010 - 12:50 #2
Har du evt. sat DNS op til noget andet (openDNS eller lign)?
Avatar billede aharoni Nybegynder
20. september 2010 - 14:27 #3
Tak karise_larry for hurtig reaktion.
Når jeg er hjemme sætter jeg mit fastnet stik i.Det gjorde jeg i hvert fald denne gang ind jeg reste for opdatereringer. Jeg har ikke trødløst netværk opstillet herhjemme.
Men har mulighed for at koble mig på min datters trødløse netværk omend det er lidt langsomt.
Hvor skifter jeg evt. fra STANDARD Automatisk IP?

Tak til chalde for det samme.
Det du spørger om,  jeg evt. har sat DNS op til noget andet (openDNS eller lign. er jeg vist nød til at melde pas. Jeg mener ikke selv jeg har sat noget op? Hvor skulle jeg have gjort det. Det hele lyder meget kompliseret for mig.
Avatar billede aharoni Nybegynder
20. september 2010 - 15:16 #4
JEG TAKKER BÅDE KARISE OG CHALDE FOR HJÆLPEN.
Jeg har kikket lidt på "Egenskaber for trådløsnetværkforbindles undr"Internetprotocol (TCP/IP " Egenskaber > Generelt var der sat pril i "Brug følgende IP-adresse" den har jeg ændret til "Hent automatisk en IP-adresse". og "Brug følgende DNS-serveradresse" har jeg ændret til "Hent automatisk en DNS-sreveradresse" og vupti så var jeg trådløs igen.
Håber ikke jeg har gjort noget forkert og at det er sikkert nok at gøre det sådan.

Stor tak til jer der gider hjælpe os der er så uvidende :-))).
Avatar billede chalde Seniormester
20. september 2010 - 15:30 #5
Det er helt fint. Det betyder bare at den router/udstyr du har koblet op imod tildeler dig IP-adresse og DNS.
Vær dog opmærksom på at, såfrem du har kørt en specifik opsætninger derhjemme, ikke vil have den samme opsætning.
Men kører du med standardudstyr leveret af din internetudbyder vil det ikke have den store betydning. da maskinen blot vil hente informationerne fra router/modem.
20. september 2010 - 15:57 #6
(Ref #4: Det var også det jeg forestillede mig, kunne ikke når at svare ... men du fandt det jo *S*...)
20. september 2010 - 15:58 #7
Ping...

(Dette er så et [svar] fra mig...)
Avatar billede chalde Seniormester
20. september 2010 - 16:57 #8
Ingen svar fra mig, bare giv dem til karise_larry :)
Avatar billede aharoni Nybegynder
05. oktober 2010 - 15:49 #9
Jeg lukker hermed spøtgsmålet og takker for den hjælp jeg har fået.