Avatar billede mettel Nybegynder
20. september 2010 - 08:54 Der er 3 kommentarer

Mac-formateret ekstern harddisk til PC

Jeg skal sælge min gamle mac og har i stedet fået en hp elitebook. Jeg har lånt en ekstern harddisk formateret til mac, hvor mit musik og billeder nu ligger (jeg har formateret min mac).

Hvordan får jeg nu indholdet over på min PC? Skal jeg ind og ændre meget på harddisken - og kan jeg sætte det tilbage til udgangspunktet?

På forhånd tak,

Mette
Avatar billede dwr Nybegynder
20. september 2010 - 10:26 #1
Det kan du ikke uden at have en tredjeparts driver.
For at overføre mellem mac og pc har du 3 muligheder:

1. NTFS formateret harddisk med en ntfs-driver til mac, så du kan skrive til NTFS disken.

2. HFS+ formateret harddisk med en hfs+-driver til windows, så du kan læse fra hfs+ disken i windows.

3. Oprette en delt mappe på din windows computer (højreklik på en mappe, vælg deling, avanceret deling og del mappen, gå ind i permissions og giv fulde rettigheder til at slette, skrive og læse). Herefter går du over på din mac. Highlight din "Finder" og tryk CMD+K. Så indtaster du i feltet: smb://navnet-på-din-windows-maskine-på-netværket. Så får du muligheden for at vælge din delte mappe og kan herefter bruge denne mappe som et netværksdrev, som bruger tcp-protokollen istedet for harddisk-driveren. På den måde kan du overfører uden at installere noget og uden at bruge en ekstern harddisk.
Avatar billede dwr Nybegynder
20. september 2010 - 10:27 #2
På nuværende tidspunkt er du igang med løsning nummer 2, men driverne er ikke gratis og de få, der er gratis ligger langt under niveau ifht. til resten.

Jeg vil klart anbefale løsning nummer 3.
Avatar billede dwr Nybegynder
20. september 2010 - 14:52 #3
Du må lige melde tilbage om du kan hitte ud af det. Ellers må jeg være lidt mere specifik :)