Avatar billede MrBloodwing Nybegynder
19. september 2010 - 17:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til valg af linux

Hej eksperten.

Jeg har i noget tid overvejet at skifte til linux
men da jeg har nogle krav som alle mennesker vel har
ville jeg lige høre jer her hvad i ville foreslå
har ikke prøvet linux særligt meget men har følgende krav
Skal kunne programmer Ruby C++ og python
Skal ha Office (vil gå ud fra det ville blive open office)
Må gerne kunne køre metasploit og Nexpose
der er intet krav om sprog (går ud fra standarten er engelsk)
og skal selfølglige være stabilt kan ikke bruge noget som lukker ned når jeg arbejder
og så lidt mere ligegyldigt spille musik vise film

Jeg er frisk på at høre en begrundelse hvorfor i vil forslå den version i nu vil

På forhånd mange tak
Avatar billede arne_v Ekspert
19. september 2010 - 17:44 #1
Enhver mainstream desktop Linux disto bør opfylde dine behov.

Der er nok flest som kører Ubuntu, så du vil have nemmest ved at få hjælp hvis du også vælger Ubuntu !
Avatar billede MrBloodwing Nybegynder
19. september 2010 - 19:49 #2
well det lyder da meget tiltalende og hvis der ikke sårn er andre forslag så vil jeg gå igang her imorgen med at afprøve ubuntu =)
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
20. september 2010 - 06:53 #3
Jeg vil også anbefale Ubuntu til alm. desktop brug.
Og du kan (næsten) få det sprog du ønsker på den.
Avatar billede MrBloodwing Nybegynder
20. september 2010 - 21:55 #4
jamen jeg har nu fået installeret ubuntu =) og en af de ting jeg ikke har fundet ud af endnu er en form for system monitor som (gagdet som det hedder i windows) men kan nok godt leve uden det virker meget fint indtil vidre :P

skal jeg kun lige ha installeret nogle få af mine egne programmer til mit forbrug ^^

jeg tarkker mange gange for hjælpen i har givet mig og vil nu begive mig ud i den store linux verden :P
Avatar billede MrBloodwing Nybegynder
22. september 2010 - 16:04 #5
Smid et svar så vi kan få lukket af

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
22. september 2010 - 16:06 #6
svar
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 11:25 #7
Prøv med System > Administration > System Monitor......