Avatar billede 220cdi Nybegynder
19. september 2010 - 08:46 Der er 1 løsning

w7.64bit glemmer min standardgateway

Hej alle.

jeg har et problem, jeg har lavet en stisk ipadresse, men når jeg har rebootet, så har windows "glemt" min standardgateway...

Hvad pokker kan der være galt??

billede af min tcp/ipv4 settings:

http://www.myupload.dk/showfile/61319453ed5.jpg
Avatar billede 220cdi Nybegynder
19. september 2010 - 11:00 #1
og mindsatnet om jeg ikke fandt en løsning selvom jeg har brugt hele weekenden på det... ARGH!!!!

Værsgod gutter.

1. Open the registry with regedit.exe
2. Go to the path: HKLM/System/CurrentControlSet/Services/Tcpip/Parameters/Interfaces/
3. Here you'll need to select the CLSID of your networkadapter where you change the settings. You'll probably recognize it by looking at the value IPAddress that will have the IP of this adapter.
4. Open the value "DefaultGateway" by doubleclicking it. You will see a list of all the gateways that disappeared! (maybe in your case it will be only one, in my case there were due to lots of testing several addresses) Very likely, the first line will be empty. I'm not sure, how this little flaw can make such a big problem. However, if you manually remove this first empty line, click OK and reboot your system everything should be working fine again.