Avatar billede RasmusWoelk Nybegynder
18. september 2010 - 13:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med webdesign. CSS box skal gå fra top til bund.

Hej!

Jeg har et irriterende problem med et webdesign, som jeg er i gang med at lave til min hjemmeside.

Jeg har lavet designet i dreamweaver, og da jeg er lidt ny til programmet, så ser det hele nok lidt rodet ud.

Mit problem ligger i, at den boks, som har en lys orange farve i midten af designet. Altså min indholdsbox. Den vil jeg gerne have til at gå helt ned i bunden af browseren, uanset om der er indhold eller ej.

Håber i kan forstå, ellers må i komme med spørgsmål.

Link til hjemmesiden er her: http://rasmuswoelk.dk/test/
CSS design: http://rasmuswoelk.dk/test/css/design.css

Håber virkelig der er en derude der kan løse mit problem ;-)

Mvh. Rasmus Wølk
Avatar billede mike1963 Nybegynder
18. september 2010 - 16:35 #1
Prøv med height 100% i height på container niveau "content2" + min-height 100% i børnelementerne ...

...men hvad så med scroll baren ? skal den være synlig eller ?

så skal du også bruge overflow:hidden
Avatar billede RasmusWoelk Nybegynder
18. september 2010 - 17:18 #2
Hov. Havde bare sat en højde på content2, fordi det andet ikke virkede.

Men hjemmesiden nu, jeg har gjort som du har forslået, men det virker ikke.

Altså scrollbaren skal vel være synlig, hvis der er indhold nok til at man skal scrolle ned?

Mvh. Rasmus
Avatar billede glensbo Nybegynder
19. september 2010 - 09:46 #3
Prøv at kigge på kapitlet med 3 kolonner i koden
http://www.eksperten.dk/spm/919127?utm_source=qna&utm_medium=rss

HAn bruger et baggrundsbillede til at trække den kolonne ned som skal være gennemfarvet, det er en meget nem måde at gøre det på. Man skal lige arbejde lidt med CSS'en men så kommer det også

Hilsen Henrik
Avatar billede RasmusWoelk Nybegynder
19. september 2010 - 11:51 #4
Det var faktisk en rigtig god idé ;-)

Den løsning er faktisk helt fin, som du kan se: http://rasmuswoelk.dk/test/

Mange tak for det. Du kan lige oprette et svar ;)
Avatar billede glensbo Nybegynder
19. september 2010 - 13:48 #5
Jeg er glad for, at det var løsningen, jeg har jo ikke selv fundet på det. Så held og lykke med siden - som jeg vil kigge forbi og følge.

Hilsen Henrik
Avatar billede RasmusWoelk Nybegynder
19. september 2010 - 16:27 #6
Mange tak :-)