Avatar billede mikaelch Novice
18. september 2010 - 10:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SMS gateway findes det til wordpress ?

Kan man få en Sms gateway til wordpress , min webmaster overhovedet ikke finde , det er til min stripper side

SMS gateway ,er dette her  betyder man kan Automatisk sende bookinger til mobil telefoner
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2010 - 10:39 #1
En SMS gateway har ikke noget med wordpress at gøre. du kan tilknytte en SMS gateway til en hvilken som helst hjemmeside.

Du kan købe sådan en Gatway fra TDC eller andre teleudbyder eller også bruge en alm GSM terminal tilsluttet din server
Avatar billede mikaelch Novice
19. september 2010 - 13:12 #2
okay lidt forvirret min siger det ikke kan lade sig gøre , med måske er et fordi , han vil have jeg vælger hans CMS system da han siger det ikke kan lade sig gøre i wordpress , må gerne komme med flere svar , så jeg er sikker , inden siger noget til webmaster
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2010 - 16:51 #3
Det er noget sludder at sige Wordpress ikke kan forbindes til en gateway. Det ville være det samme som at sige Frontpage heller ikke kan.

Når man køber sig adgang til en gateway får man typisk et modul eller en vejleding til skal kodes ind på hjemmesiden.

Der er kun behov for en SMS gateway hvis du skal sende 1000 vis af SMS. En alm Mobil kan sende ca. 50-100 SMS per minut og koster et abbonement + SMS takst. Nogle abb, som feks Oyster.dk tillader gratis SMS.

se lidt mere om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/SMS_gateway
og her: http://www.inmobile.dk/sms-gateway?gclid=CJjhg9bek6QCFdcsDgodpldtHA
Avatar billede keysersoze Guru
19. september 2010 - 20:38 #4
et gæt kunne være at din webmaster ikke kan finde et modul til sms-afsendelse til wordpress og derfor mener det ikke kan lade sig gøre - men som jape44 siger kan det selvfølgelig godt lade sig gøre, der er nok bare ikke nogen der har gjort det.

Men hvad præcis er det du skal - have sendt bookinger til dig, eller sende bookingoplysninger ud til kunder?
Avatar billede mikaelch Novice
19. september 2010 - 21:14 #5
bookinger skal sendes ud mine fotomodeler på siden , de svar tilbage inden 2 timer om de tager booking ,
skal selvfølgelige stå alle ting sms at de skal svare inden 2 ellers går booking videre til anden model
Avatar billede mikaelch Novice
25. september 2010 - 19:48 #6
afventer svar , er det godt nok formularet , eller kan i ikke svare på spørgsmål det sidste givet ?
Avatar billede mikaelch Novice
26. september 2010 - 18:01 #7
Må meget gerne give en kommentar med svar så jeg kan afgive point , evt oveni ville være super vis i kunne besvar sidste spørgsmål , så jeg kan lukke spørgsmålet
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2010 - 22:11 #8
Hvis der også skal kunne sendes svar tilbage er det ikke nødvendigvis nok med en simpel gateway som fx dandomain kører med da den er envejs, så skal du også have shortcode (altså, de 4 numre som oftest benyttes i radio og tv-programmer) så svaret kan behandles medmindre modtagerne kan lære at sende svaret på fx dit privatnummer.

Så det du ønsker kan sagtens lade sig gøre det kræver bare en aftale med en udbyder (dandomain, mobilemarketing...) samt noget kodearbejde.
Avatar billede mikaelch Novice
27. september 2010 - 00:41 #9
Takker mange gange for svaret , andre må dog gerne give flere kommentar
Avatar billede jps6kb Novice
02. december 2010 - 19:44 #10
Der findes flere udbydere som kan det du eftersøger.
F.eks. vores side, smss.dk - der kan du få en kampagne-profil, hvor du kan følgende:
- afsende sms via http - altså, fra din egen hjemmeside
- modtage sms på et bestemt telefon-nummer, hvorefter en url på din hjemmeside kaldes (bekræftelse fra modellen)

Derud over skal du bruge en server der kan håndtere cronjobs, til at tjekke, om der er en opgave der afventer, eller evt. skal sendes til næste model. Det kan du få gratis - http://www.onlinecronjobs.com/.