Avatar billede benjarominde Nybegynder
16. september 2010 - 07:02 Der er 8 kommentarer

Mit internet virker ikke.. måske netværkskortet er i stykker..

Hej. Jeg har en bærbar Dell Inspiron 1720. Når jeg går på nettet, kan det kun lade sig gøre hvis jeg har netværksstikket i fra mit modem, hvis jeg tager stiiket ud, kan den ikke oprette forbindelse til internettet, og Jeg har skiftet modemmet ud med et spritnyt.
Den kan sagtens finde modemmet, og der er fuld signalstyrke.. den kan bare ikke oprette forbindelse.
hvis jeg trykker på det røde kryds i højre øverste hjørne i IE8. skriver den at IE er holdt op med at fungere... hver gang... Jeg kan heller ikke komme på Netbank, så stopper den bare med at virke...

Kan det være netværkskortet der er i stykker? og kan det laves???

Jeg bruger vista.
16. september 2010 - 07:11 #1
Velkommen til E. ...

Er det sket 'pludseligt' ?
Eller HAR det virket i nuværende instalation ?
Avatar billede Blandy Praktikant
16. september 2010 - 09:53 #2
går ud fra at det er det trådløse du ahr problemer med.
Avatar billede benjarominde Nybegynder
16. september 2010 - 15:22 #3
Ja det har virket med nuværende instalation...
Avatar billede benjarominde Nybegynder
16. september 2010 - 15:24 #4
Ja bla. og så det at nettet bare slet ikke fungerer ordentligt, som sagt når jeg trykker på det røde kryds i højre hjørne, holder IE8 op med at fungere...
16. september 2010 - 17:25 #5
Du får lige hele 'pakken' ->

---

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Ovenstående programmer skal du sansynligvis hente/downloade via en anden PC; overfør til passende andet medie (USB memorystick ell. lign.); og DERFRA køre/installere programmerne på den 'syge' PC ...
Avatar billede benjarominde Nybegynder
17. september 2010 - 00:02 #6
Det virker ikke.... nogen der har andre forslag??? hver gang jeg vil lukke en side i IE8 kommer der en besked om at internet explorer er holdt op med at fungere... Er virkelig på Røven! HJÆLP!!! Nogen der har haft lignende problem før? jeg kan nemlig ikke finde noget på nettet omkring det...
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 08:33 #7
brug kommentar når du skriver-svar er til lukning af spørgsmål

prøv at nulstille browser

funktioner-internetindstillinger-avanceret nulstil

jeg er også godt træt at explorer blå ring man sidder og venter på den gør hvad??
derfor valgte jeg at hente explorer 9 beta og på min virker den perfekt - det kan være anderledes på din

det er dit valg og sådan vil det altid være med en "anbefaling"

DET ER PÅ EGET ANSVAR

husk først at vælge din version

http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/download/ie-9/worldwide
Avatar billede Slettet bruger
17. september 2010 - 08:35 #8