Avatar billede harryfink Praktikant
24. juli 2001 - 17:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Voodoo 1-fejl: Grøn skærm...??

Hej!

Jeg har et Voodoo 1-kort, som plejer at fungere fint. Men så har jeg geninstalleret Win98, og der må være et eller andet, der går galt et eller andet sted, for når jeg vil spille et spil, der benytter Voodoo-kortet, Quake 3/Grand Theft Auto 2 m.fl., så kommer der en helt lysegrøn skærm, og så er computeren ellers gået helt død.

Jeg har prøvet med forsk. drivere til kortet, heriblandt Windows\' egen (hvor kortet kaldes \"3Dfx Voodoo\"), 3Dfx\'s (\"Voodoo Graphics Accelerator\") og den, der skulle passe direkte til mit kort, der er et Orchid kort. Men ingen af delene virker!! :(

Jeg har osse prøvet med GLSetup, som jo følger med på Quake 3-cd\'en. Det hjalp heller ikke. (Dog - underligt nok - synes jeg bestemt at det var en anden grøn nuance, der kom frem på skærmen...)

Har I nogen idéer?? Det er enormt træls...

På forhånd tak for al hjælp!!

Mikkel
Avatar billede kokken1 Nybegynder
24. juli 2001 - 17:49 #1
Prøv et få den sidste nye driver fra nettet, f.eks. 3dfx hjemmeside
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
24. juli 2001 - 17:51 #2
Hehe... grøn skærm (så er det ikke windows som går kold, så ville den jo ha\' været blå *S*)

Nej, jokes til side. Jeg havde samme problem på min gamle computer (Orchid Rightous eller hvad det nu hedder).
Jeg fandt aldrig en løsning, installerede derfor det hele igen (ren format c:). Derefter funkede lortet af en eller anden mærkelig grund...

Har du installeret alt, som kan have noget med grafik at gøre? DirectX osv...

::sunlock.dk::
Avatar billede harryfink Praktikant
24. juli 2001 - 17:55 #3
Jeg har det påkrævede DirectX... Jeg vil helst ikke starte helt forfra, hvis det kan undgåes!!

Udover DirectX, driver til kortet og så osse GLSetup er der vel ikke mere grafikrelateret?
Avatar billede jelzin101 Praktikant
24. juli 2001 - 19:05 #4
hvis det er direct x 8 kan der godt være lidt probs med det har jeg hørt.
Avatar billede harryfink Praktikant
24. juli 2001 - 20:06 #5
Det er DirectX 7, faktisk.

Nu slettede jeg ALT og startede heeelt forfra... Så installerede jeg lige mit SBLive og så Voodoo-kortet med de nyeste drivere fra 3dfx.com (de er dog vist fra 99). INGEN GLSetup. Så installerer og starter jeg Quake 3, og så kommer der den fejl, som der før har været (ved den blå konsol-skærm, når spillet loades):

Failed to load GL_subsystem

Nå for den, tænkte jeg og installerede GLSetup. Og så var jeg tilbage med den grønne skærm... Væk med GLSetup, for så kunne det da være at jeg kunne få lov til at spille nogen af mine andre spil - men det hjalp ikke, den grønne skærm er der stadig.

Jeg får SPAT!! Håber I har flere tips til en løsning på dette enerverende problem!!
Avatar billede harryfink Praktikant
01. september 2001 - 16:32 #6
LUK SPSM