Avatar billede jarret Nybegynder
15. september 2010 - 15:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

here's a challange

Hvordan kan jeg identificere brugere uden log in?

Jeg har en hjemmeside hvor brugere kan til og fra melde sig uden at logge ind. Udfordringen er så - hvordan gør jeg det muligt at et svar kan slettes igen? Indtil nu har jeg brugt sessions og cookies sms men ikke meget fleksibilitet da der så kun kan slettes fra samme pc.

Min er nu at jeg måske kan loggen noget info det øjeblik brugeren tilmelder sig og så spørge når et svar for søges slettet.

Men hvad???

"Hvilket styresystem anvender den pc du til meldt dig fra"

dur ikke..... Hvem har en god ide?

Eksempel her
www.hvemkommer.dk/k.php?e=demo
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2010 - 15:35 #1
Umuligt.

Enhver paalidelig form for identifkation er et login.
Avatar billede jarret Nybegynder
15. september 2010 - 15:53 #2
Det handler om tilmelding til fest så kravet til pålidelighed er ikke højt og det er kun inviterede der kan se siden.

Heller en uretmæssig sletning end 10 der ikke kan slette sig
Avatar billede Claus Mattsson Nybegynder
15. september 2010 - 18:09 #3
Så kan d bare lade alle kunne slette alt... Alternativt spørg efter en personlig detalje. F.eks. tlf. nr. eller efternavn...
Avatar billede jarret Nybegynder
15. september 2010 - 18:46 #4
man kan vælge at alle (deltagere) kan slette alle svar. men der er nogle event hvor der er over 100 deltagere og der tror jeg en begrænsning er ønskværdig.

jeg vil ikke tilføje personlig detalje, det er under 1 ud af 100 der oplever et problem

det jeg leder efter en en information der kan sandsynliggøre at det er den samme brugen der forsøger at slette - uden at skulle forstyrre alle brugere hver gang de svarer

den er ikke nem måske u mulig at løse
Avatar billede jarret Nybegynder
15. september 2010 - 18:46 #5
kan man hente navnet på pc'en
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2010 - 03:36 #6
Forskellen på at skulle angive tlfnr eller efternavn of at have et password som er enten tlfnr elelr efternavn er ikke stor.
Avatar billede jarret Nybegynder
16. september 2010 - 14:09 #7
Der er ikke nogen der har et bud?
Avatar billede jarret Nybegynder
25. oktober 2010 - 17:42 #8
lukker