Avatar billede cstraarup Nybegynder
15. september 2010 - 10:41 Der er 4 kommentarer

Oversættelse af tid til decimaltal

En database giver mig tallet 947.15, som betyder 947 timer og 15 minutter.

Hvilken formel i excel kan oversætte dette til 947,25?

Mvh Christian
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2010 - 11:37 #1
=HELTAL(UDSKIFT(A1;".";","))+REST(UDSKIFT(A1;".";",");1)*100/60
15. september 2010 - 11:38 #2
Brug Søg og Erstat til at udskifte punktum med komma, og herefter formlen:
=HELTAL(J10)+(REST(J10;1)/60*100)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 08:14 #3
Det ville være rart med bare en lille bitte besked om, om det foreslåede var totalt ubrugeligt. Derved var der måske en chance for at vi, og måske også andre, kunne lære noget nyt/få en brugbar løsning.

Total tavshed overfor andre der har forsøgt at hjælpe dig - er det sådan din stil er? Jeg har fuld forståelse for, at folk kan have travlt, men hvis man ikke er i stand til at svare inden for en uge, så nævn det dog i det indledende spørgsmål
Avatar billede cstraarup Nybegynder
30. september 2010 - 09:23 #4
svaret er nyttigt, jeg har været væk fra min arbejdsplads et stykke tid, men tak for hjælpen

Mvh C.