Avatar billede velin Nybegynder
14. september 2010 - 23:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PHP kontakt form - åben kvittering i ny vindue

Hej

Jeg har kopieret en kontakt form på nettet, som også virker fint. Dog vil jeg gerne have at kvitteringen som afsenderen får frem " Vi har modtaget din mail ...... " åbner i et nyt vindue. Hvad skal tilføjes min kode for at det virker. Skal lige sige at jeg har overhovedet ikke forstand på at kode PHP kun HTML.

<?php
if(isset($_POST['submit'])) {
$to = "velin@ad4you.dk";
$subject = "Månedens tilbud";
$navn_field = $_POST['navn'];
$firma_field = $_POST['firma'];
$email_field = $_POST['email'];

$body = "Fra: $navn_field\n Firma: $firma_field\n E-Mail: $email_field\n";

echo "Vi har modtaget jeres tilmelding, og I vil fremover modtage vores månedlige tilbud!";
mail($to, $subject, $body);
} else {
echo "blarg!";
}
?>
</head>

<body>

</body>
</html>

TUSIND tak for  hjælpen.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. september 2010 - 23:41 #1
Du skal huske på at PHP, intet kan gøre med browseren (udover at bede den om at gå til en anden side i nuværende vindue - eller hvad brugeren nu har bedt browseren om).

For at det kan lade sig gøre så er der 2 muligheder:

1. Javascript. Du bruger javascript til at lave et popupvindue med. Brug evt. den her side til at finde hjælp til at bruge java script:
http://javascript.internet.com/generators/popup-window.html
2. Brug target i din html form, så når der bliver trykket på et link så kommer kvitteringen frem på en ny side
Eksempel:
<form target="_blank">
<input type="button" value="submit" />
</form>
Avatar billede velin Nybegynder
16. september 2010 - 12:49 #2
Nå det er i HTML' en den skal indsættes, jeg prøvede lige som du sagde og satte det ind lige før< input type.... /> men så blev tekste gul, og så har jeg vel ikke gjort det rigtigt, så helt nøjagtig hvor skal jeg putte det ind i følgende kode:

<form id="form1" name="form1" method="POST" action="mailer.php">
      <label for="navn">Navn</label>
      <input type="text" name="navn" id="navn">
  <br>

      <label for="firma">Firma</label>
      <input type="text" name="firma" id="firma">
  <br>

      <label for="email">E-mail</label>
      <input type="text" name="email" id="email">

        <div id="tilbud_txt2">
          <blockquote>
              <p>Vi sender hver måned nye gode tilbud.
                <input type="submit" value="Send" name="submit" class="btn"> <br /> <a href="http://www.ad4you.dk/tilbud.html" target="_blank" style="padding-top:10px; padding-left:30px;">SE DENNE MÅNEDES TILBUD </a>
              </p>
            </blockquote>

      </div>

    </form>
Avatar billede velin Nybegynder
25. juni 2015 - 08:58 #3
Jeg afslutter