Avatar billede TheJoker Juniormester
14. september 2010 - 13:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

NAS sms overvågning

Jeg har købt mig en Synology DS 410. Som har muligheden for og sende mails og sms'er ud når noget sker med boksen. Eller hvis et download job er færdigt osv osv.

Mail delen har jeg fået sat op og virker fint.

Men når jeg skal have den sat op med SMS så beder den om en sms url.
Jeg har ringet til både telenor som jeg har privat og tdc som jeg har fra jobbet af. Og de fatter ikke hvad jeg snakker om.
Er der nogen herinde der ved hvordan jeg skaffer den slags?

Nicolas
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
14. september 2010 - 14:22 #1
Det kræver du har adgang til en sms gateway hvor du kan sende en sms ved at kalde en almindelig url ..
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. september 2010 - 14:23 #2
Og hvordan erhverver man sig det?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
14. september 2010 - 14:32 #3
Ved at Comasys.dk har en, men mener de har en forventning om et forbrug af en eller anden størrelse, og det er jo nærmest det du håber på ikke at få ..
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. september 2010 - 15:40 #4
Ja ok.. well det har så ingen interesse..

Takker for din hjælp.. vil du have point så svar lige :)
Avatar billede TheJoker Juniormester
14. september 2010 - 15:41 #5
Søgte lige på sms gateway og kan se det ikke er helt billigt.. Så jeg bruger bare mail løsningen som også er fin nok.. Kunne bare være sjovt og bruge sms'en når man nu kan.. Men sgu ikke hvis det koster 3-500 kr om md.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
14. september 2010 - 15:48 #6
3-500 kr om mnd ... det lyder godt nok ikke som dem ..

sidst jeg skulle bruge en var det vist omkring de 100-120 kr om året.. med mindre man kunne sandsynliggøre et vist forbrug, så var det gratis..
Avatar billede TheJoker Juniormester
15. september 2010 - 08:59 #7
Det var så også et andet selskab jeg kiggede efter.. Men ja det er 100 kr om året + moms (har de lige svaret mig på mail)

Så det lidt mere favorabelt.. Men igen det jo ikke fordi det er noget professionelt jeg skal bruge det til og mailen virker.

Så ikke interessant.
Men tak om ikke andet for hurtigt svar.
Avatar billede TheJoker Juniormester
19. september 2010 - 15:16 #8
therealyoda, vil du have point eller? :)
Bare mere så jeg kan lukke spørgsmålet her ellers giver jeg bare til mig selv :)
Avatar billede TheJoker Juniormester
24. januar 2011 - 08:47 #9
lukker