Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

MIXING (LYD)

Jeg er igang med et projekt. Jeg har en sang (mp3) som skal redigeres lidt! Det jeg har tænkt mig at gøre er at fjerne musiken som bliver spillet i baggrunden! Altså sådan at man kun kan høre sangeren synge uden noget melodi! Der må være et program som kan gøre sådan noget! Men jeg aner ikke hvad for et program jeg skal bruge! (HUSK JEG GIVER 200 POINTS TIL DET RIGTIGE SVAR!)
Avatar billede bbs Nybegynder
24. juli 2001 - 16:16 #1
Magix Music Maker kan ..
Du kan jo prøve at søge efter audio programmer på filemine.com og downloads.com ..
Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:18 #2
ja men jeg ved ik hvad processen hedder!
Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:21 #3
Magix Dance Maker Description: (fra download.com)
Dance Maker lets music lovers create dance tracks even without musical experience. All you have to do is drag and drop the music samples into one of the 16 tracks and add your own unique effects. Dance Maker offers an additional recording function to create your own samples.

JEG TROR IK LIGE DET ER DET SOM JEG LEDER EFTER! OG SÅ HAR DEN OGSÅ KUN FÅET 63% STEMMER!
Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:34 #6
jeg har prøvet cool edit 2000... den er ret avanceret! jeg ved jo ik hvad den proces hedder! så det bliver lidt svært da det er en demo version og ik understøtter alle funktioner!
Avatar billede bbs Nybegynder
24. juli 2001 - 16:36 #7
Den nedenunder (mit link nr. 2) er en 30 dages trial ..
Den virker i hvert tilfælde ..
Jeg ved heller ikke hvad processen hedder, jeg søgte bare efter audio :)
Avatar billede pennywise Nybegynder
24. juli 2001 - 16:48 #8
hvad med at prøve  Mp3-Ejay det er er meget nemt at finde ud af!

Avatar billede bbs Nybegynder
24. juli 2001 - 16:49 #9
pennywise->
Det ville også være en idé at komme med et link, det andet kan han ikke bruge til det vilde :)
Avatar billede orchid Nybegynder
24. juli 2001 - 16:59 #10
der er sq ik noget som hedder MP3-EJAY! er det ik \"Dance eJay\" du snakker om? (den kan i hvert fald ik bruges!)
Avatar billede bbs Nybegynder
24. juli 2001 - 17:02 #11
orchid->
Har du prøvet mit 2. link?
Det virker i hvert tilfælde som det skal!
Avatar billede lnr Nybegynder
25. juli 2001 - 10:16 #12
Det rigtige svar er at det ikke kan lade sig gøre 100%.
Det eneste du kan gøre er at fjerne det musik som ikke er i fase med sangstemmen og musik der kun bliver spillet i enten højre eller venstre kanal
eller musik der ligger over/under (frekvensmæssigt)sangerens stemme.
Mere kan du ikke gøre.
Kvaliteten af udfaldet af at gøre disse ting kommer helt an
på det enkelte musikstykke og musikstykkets mixning. Giver tit ikke et godt resultat.
i en nyere og kompliceret produktion.

Avatar billede ainslow Nybegynder
25. september 2001 - 21:04 #13
har du prøvet cubase der er hundrede vis af funktioner du kan sikkert få et til tusind kroner mindre hvis du køber brugt der er også midi funktion du kan prøve at få mere at vide på de forskellige hjemmesider der er om programmet ellers kan du bestille det som nyhedsgruppe i outlook expres så får du med det samme tilsendt over halvtreds sider
Avatar billede power_t Nybegynder
25. september 2001 - 21:09 #14
Hvorfor læser folk ikke mandens spørgsmål inden de begynder at svare!!! Der er hidtil kun een der har ramt plet - lnr - og det er jo det rigtige svar. Det kan i princippet ikke lade sig gøre kun at sample vokalsporet fra et stykke musik, der en gang for alle er mixet. So sad, but true. Men med de rigtige redskaber kan man nå langt, - du vil dog aldrig kunne isolere de andre lyde totalt.
Avatar billede harry-haard Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:56 #15
Det kan under alle omstændigheder IKKE lade sig gøre, da der ikke er alle lydsporene. Du har jo kun et Left og et Right, ik\'? derfor ligger alt lyd også i et left og et right. For at kunne gøre det du snakker om, skal du have fat i HELE sangen med ALLE spor. Og den ligger højst sandsynligt i et aller andet studie, hvor den ikke er til at få fingerne i.
Avatar billede harry-haard Nybegynder
22. oktober 2001 - 15:58 #16
Agh, så ikke power t. Blev lidt for ivrig.
Avatar billede msmows Nybegynder
22. oktober 2001 - 16:00 #17
lnr svarer ud fra fakta. Det er umanerlig svært at gøre. Til nød kan man fjerne sangeren, det omvendte er langt sværere.
Selv de bedste programmer kan ikke omgå fysikkens love.