Avatar billede jonas1045 Nybegynder
13. september 2010 - 20:39 Der er 6 kommentarer

Fjerne virus uden program Hjælp!

Jeg står med et stort problem. Jeg fjernede eset nod32 og skiftede til avast pro, men i mellem tiden det vil sige på under et minut fik en virus sneget sig ind og har nu smadret min computer godt og grundigt. Jeg får blå skærm når jeg når til login se billede:
http://img256.imageshack.us/i/imag0005i.jpg/

Jeg starter så op i safe mode og opdager et program der kører som hedder ohydy.exe og finder dette på nettet omkring dette program:
ohydy.exe We suggest you to remove ohydy.exe from your computer as soon as possible. Ohydy.exe is multi trojan - TDSS, Zeus, FakeAV - Antimalware Doctor. Kill the process ohydy.exe and remove ohydy.exe from Windows startup.

Jeg forestiller mig så at den æder alt min ram eller cpu når programmet starter, men jeg har været inde i joblisten og sige afslut processtræ, og nu starter den ikke op mere i safe mode, men får stadig blue screen..

Please en eller anden hjælp mig med dette problem, hvad gør jeg?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2010 - 20:51 #1
Systemgendannelse?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
13. september 2010 - 20:53 #2
du kunne måske søge efter filen i windows mappen og slette den.
Du kunne evt. også systemgendanne din computer til der hvor du havde installeret antivirus (hvis man kan).
ellers kunne det være at virusen har ødelagt osen og du bliver nød til at bruge en form for recorvery.
hvis du vil gemme nogle filer så download ubuntu linux og brug live cden til at få adgang til hardisken og backup nogle filer.
Avatar billede jonas1045 Nybegynder
13. september 2010 - 20:56 #3
har faktisk ubuntu på en partition. Kan jeg downloade et virus program til linux og fjerne virussen? hvis jeg altså scanner hele harddisken?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
14. september 2010 - 14:40 #4
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2010 - 17:20 #5
#1?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
15. september 2010 - 15:08 #6
virkede det