Avatar billede danielbaek Nybegynder
12. september 2010 - 19:02 Der er 3 kommentarer

"1 new tweet"-agtig effekt på Wordpress

Hej,
Jeg er på udkig efter en måde at få implementeret effekten fra Twitter med, at de besøgende på en Wordpress blog får en besked hvis der kommer nye blogindlæg imens de er på sitet. Dvs. måske en form for ajax script der tjekker efter om der er nye post, og så viser en besked til brugeren i stil med "1 ny post" (og også gerne må ændre titlen på siden ligesom Twitter med at sætte "(antal post) " ind foran titlen ala "(2) Almindelig title på siden"

Håber I kan hjælpe. Har søgt en del forgæves efter ovenstående.

Dbh.
Daniel
Avatar billede aners Nybegynder
12. september 2010 - 19:06 #1
Jeg benytter ikke selv Twitter, så jeg aner faktisk ikke hvordan omtalte besked ser ud, dog forestiller jeg mig at det du søger kan laves vha. jQuery og Growl-like moduler.

Se demoerne på dette site:
http://boedesign.com/demos/gritter/

Er det sådan noget du er ude efter?
Avatar billede danielbaek Nybegynder
12. september 2010 - 19:20 #2
Hej Aners,
Yes, havde jeg også tænkt selv men kan ikke finde noget Wordpress relateret.

Jeg har brug for noget der
1) Ser efter nye post (tænker som dig jQuery/Ajax) i baggrunden mens brugeren er på siden
2) Skriver en besked (det er fint nok hvis det bare er et stykke html/tekst, behøves ikke at være noget fancy), men så brugeren ved at der er kommer nyt indlæg
3) Ændrer sidens "title" tag og indsætter (1) foran titlen

Jeg er desværre ikke selv koder, men mere en klippe-klistre type, så skal finde en mere eller mindre færdigt script til ovenstående.
Avatar billede repox Seniormester
13. september 2010 - 14:11 #3
Hvis du ikke selv kan lave plugins til WordPress tvivler jeg meget stærkt på du får lavet det du ønsker uden at blande økonomi ind i det...