Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. september 2010 - 06:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Point skal gives før nye spørgsmål kan stilles

Jeg har lige taget en tour herinde for at se hvad der spørges om.

Jeg er forbavset over så mange spørgere der ikke siger tak for hjælpen og kvitterer med de lovede point.

Og mange af dem kommer endda igen og stiller ny spørgsmål.

Så jeg forslår 'No point, no gain' - man kan ikke stille nye spørgmål før de gamle er lukkede.

Hvad tænker I andre om det ?
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. september 2010 - 06:13 #1
Det er mig igen: Jeg valgte 'ingen point' til dette indlæg, så vidt jeg ved. Nu ser jeg at det er 90 point værd. Det er en fejl. Men nu de til rådighed vil jeg give dem til den første der responderer. Så er det klaret.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. september 2010 - 06:52 #2
Nej, den er oprettet med 0 point, som er helt korrekt.....
Emnet er diskuteret til bevidstløshed herinde, læs evt. div. indlæg i bloggen: http://www.eksperten.dk/blog
Avatar billede vejmand Juniormester
12. september 2010 - 06:59 #3
Det virker også lidt hult at du foreslår dette, når du ikke lukker dine egne spørgsmål?????
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/JonathanW
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. september 2010 - 07:08 #4
Hej Vejmand.

Det kan jeg godt forstå du synes - og jeg er helt enig.

Jeg er ny herinde og var helt overbevist om at jeg havde lukket og slukket, for alt.

Det synes jeg er det mindste jeg kan gøre.

Tak fordi du gjorde mig opmærksom på det - nu er det gjort :-)
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. september 2010 - 07:28 #5
Hej igen Vejmand.

Jeg har nu kigget det igennem - jeg synes mit forslag tilfører noget nyt og meget enkelt. Og jeg må jo konstatere, at Eksperten.dk KAN optimeres i.f.t. hvordan det fungerer idag.

Jeg forestiller mig en besked, i de tilfælde hvor spørgeren HAR fået svar, men ikke har kvitteret / givet point, der siger: "Du har en åben tråd, som du ikke har reageret på i x dage. Den skal lukkes først. Hvis du er i tvivl om hvordan, så klik her."

Den havde da også for mig været god at få, før du gjorde mig opmærksom på min manglende lukning.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 08:30 #6
Jeg kan ikke forstå det er så svært at holde øje med sine tråde efter at man kan se de point man har udestående.
Jeg synes det er nemt, når man bare har fundet ud af hvordan det hele virker. Ind på "Min Profil" og gå til "Åbne spørgsmål".
Jeg synes heller ikke man behøver at få lukket et spørgsmål før man opretter et nyt. En 3 til 5 stk er ok med mig, bare de ikke er for gamle, og man kan se at de har en sammenhæng.
Kan forstå at der er lavet et tiltag, med at der bliver sendt en rykker e-mail, for at få tråde lukket. Er det korrekt?
Hvor meget må man have "udestående" før denne mail?

Nej det største problem vi har er at nye brugere mange gange returnerer deres første indlæg som "svar", og man herefter skal fortælle dem, at det er tiltænkt løsningen og pointgivning.
Det kunne jeg godt tænke mig blev gjort bedre, ved at de to bokse lige under den sidste kommentar "skriv et svar/skriv en kommentar blev fjernet, så det hele blev styret her fra denne boks "Skriv et indlæg". Default indstilling skulle så være skriv en kommentar, som den også er i dag.
Undskyld det sidste var et sidespring.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
12. september 2010 - 09:16 #7
Jeg synes også at det er i orden man har flere tråde i gang. Og jeg er enig i at de ikke må være for gamle.

Men når en spørger stiller et spørgsmål og der kommer 1, 2, 3 eller flere bud, så er det kun rimeligt, 'eksperterne' får en respons, når spørgeren ved om deres bud var nyttige / kunne bruges.

Hvis spørgeren slet ikke reagerer på det, men opretter andre spørgsmål med andre emner, så virker det ude af balance.

Dit sidespring - min kommentar som initiativtager til dette emne: Det er okay, synes jeg. Både du og jeg ønsker at få tingene optimeret.
12. september 2010 - 09:35 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 09:40 #9
Helt enig.
Man føler nogle gange at de spørgere ikke ved hvad de skal få tiden til gå med, og så opretter de ligegyldige spørgsmål her.
Har oplevet at skrive ind på et helt nyoprettet spørgsmål, hvor der gik 5 dage før der kom respons. Og nå de så endelig meldte tilbage, så havde de gået på en "miniferie" dagen efter. Hvorfor pokker venter man så ikke til at man har tid til at passe tråden!!!!

Ja man må forvente en vis entusiasme fra spørger, når man søger efter hjælp herinde.

Har dog oplevet for nylig en spørger der ikke udviste dette. Nogle få intetsignde bemærkninger og herefter lukning af tråd, samt lukning af profil. Det er absolut ikke okay.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 09:42 #10
#8 Et rigtig godt tiltag.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2010 - 12:19 #11
#10
Helt enig
12. september 2010 - 12:26 #12
Enkelte gange henviser jeg også til den/de 'rykker' E-mail som brugeren sansynligvis har modtaget ->
http://www.eksperten.dk/spm/918589#reply_7650084
Avatar billede 220661 Ekspert
12. september 2010 - 12:31 #13
Det er godt Karise Larry.
Kan det tænkes at disse mails, i nogle tilfælde ryger i spambakken?
Man kunne måske frygte at det var tilfældet. Så vi skal nok være lidt obs på det i fremtiden, at vi måske også får mails der forsvinder her.
Avatar billede JonathanW Nybegynder
27. september 2010 - 10:18 #14
Jeg lukker den her.