Avatar billede tetra Nybegynder
11. september 2010 - 09:27 Der er 6 kommentarer

hvordan får jeg min printer på nettet?

Hej. Mit USB stik på min printer er kaput, men der er også et nestik (HP2015n), og jeg håber jeg kan få adgang til min printer via dette stik, men ved ikke helt hvordan. Jeg har en TDC basic netopia router som er forbundet til en linksys trådløs router. Skal printeren i tdc router eller trådløs router og i hvilken indgang. tak
Avatar billede Skoven Praktikant
11. september 2010 - 09:35 #1
Jeg går ud fra at din trødlåse router får internet fra din TDC-router i et bestemt stik? (min har f.eks. et gult hun-stik hvor internettet skal sættes til + 4 andre porte til diverse grej man har lyst til at tilslutte til internettet: din printer i det her tilfælde). Ville sætte printeren til din trådløse router og derefter tilføje printeren i windows kontrolpanel.
Avatar billede tetra Nybegynder
11. september 2010 - 09:42 #2
Hej tak for svar. Det er lidt mærkeligt, men min trådløse router har 4 gule (ethernet) og en blå (internet). Og jeg formodede kraftigt at min TDC router skulle forbindes til den trådløse via det blå stik, men det virker altså kun hvis jeg sætter den i en af de gule? Anyway, har sat printeren i en gul port på den trådløse, men jeg kan ikke finde den ved at tilføje trådløs printer i windows, og den lyser gul i netstik på printer og ikke grøn?
Avatar billede Skoven Praktikant
11. september 2010 - 09:53 #3
Det lyder underligt (både det med internetstikket og at du ikke kan finde printeren).
Fandt den her på nettet, måske den kan hjælpe: http://www.wikihow.com/Add-an-HP-Printer-to-a-Wireless-Network
Avatar billede Skoven Praktikant
11. september 2010 - 10:02 #4
Noget helt andet: er din TDC-router ikke trådløs? Hvis den er, hvorfor så sætte to trådløse enheder i forbindelse? Hvis det er tilfældet, hvilken router logger du så på når du skal på nettet?
Avatar billede tetra Nybegynder
11. september 2010 - 10:06 #5
Hej, nej TDC router er ikke trådløs, så jeg logger på linksys routeren
Avatar billede tetra Nybegynder
11. september 2010 - 10:31 #6
Tak for hjælpen, læg svar (jeg havde glemt at share den)