Avatar billede ASPAmatoer16 Nybegynder
09. september 2010 - 18:52 Der er 1 kommentar

Fysik - beregn Tid udfra effekt, hastighed og vægt

Hej eksperter.

Jeg sidder med en Fysikaflevering - har lavet 1 opgave, men er gået helt i stå ved den anden.

Opgaven lyder således:

En bilmotor yder en mekanisk effekt på 25 kW når den kører med
en konstant hastighed på 100 km/h ad en lige vandret vej. Bilen vejer 825 kg.

Jeg har allerede regnet gnidningskraften ud til at være = 900 N

B) Hvor lang tid går der, før farten er nede på 80 km/h, når motoren kobles ud og gnidningsmodstanden i strid med fakta antages hastighedsuafhængig..???

Er der nogen der har en ide til dette? Det håber jeg :)

på forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2010 - 17:21 #1
jamen så mister den jo 900 newton pr sekund ud af 25kw

?

du skal omregne hvor mange kw den mister i effekt pr sekund, med de 900 newton.

når den er på 0 kw, står bilen stille..