Avatar billede jens_32 Nybegynder
09. september 2010 - 14:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med adgang til database

Jeg har en SQL 2005 kørende.

Når jeg går i Management Studio, kan jeg ikke gøre ret meget.

Problemet er at jeg har oprettet nogle databaser med en owner der ikke længere findes på serveren.

Når jeg er logget på serveren med en anden bruger, kan jeg ikke tilgå databaserne. Det er selvom jeg har administrator rettigheder på denne bruger.

Hvordan kan det være... hvordan kan jeg skifte owner på de databaser, hvis det er?

Jeg kan iøvrigt heller ikke oprette en ny DB i miljøet?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. september 2010 - 18:02 #1
EXEC sp_changedbowner 'somename'
ellers

ALTER AUTHORIZATION ON DATABASE::WhatEverDB TO jens:32;

Hvilken fejl modtager du når du prøver at oprette en ny db?

Hvor er du administrator henne, på maskinen eller sql serveren?
Avatar billede jens_32 Nybegynder
10. september 2010 - 13:54 #2
De første par ting... er det nogle kommandoer du mener jeg skal skrive...hvor skriver jeg dem?

Den skriver DATABASE INSERT har jeg ikke rettighed til i master database.

Jeg er bruger på netværket. Jeg har rettigheder som administrator. SQL 2005 er installeret på den samme server.
Avatar billede jens_32 Nybegynder
24. september 2010 - 13:14 #3
Lukket.
Avatar billede Syska Mester
24. september 2010 - 13:50 #4
Løsningen var ?