Avatar billede Kjaa Nybegynder
09. september 2010 - 12:56 Der er 1 løsning

Step by step guide til AD

Hej,

Jeg er for nyligt startet i lære som It-supporter, og for stille og roligt mine områder jeg skal holde øje med og være den person der er bygget op omkring det.

Da det er sådan at vi køre med Lotus, ville de gerne have ude i firmaet at vi havde et active directory vi kunne bruge til login, address book osv.

Da der ikke er nogen der har arbejdet med det før har de tænkt sig at give mig den opgave at få det hele stillet op og supportere det. Så jeg leder efter nogen vejledninger der kan opbygge en bruger der intet viden omkring det, til at kunne stille det op eller i hvert fald få en "start" forståelse på det.

Glæder mig til at høre om der er nogen der har erfaret noget med dette.

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. september 2010 - 11:56 #1
Jeg vil anbefale at du kigger på microsoft press og får dit firma til at købe lidt bøger og evt et training Kit til dig kig f.eks. på

Configuring Windows Server 2008 Active directory MTSC EXAM 70-640

Der findes en række relevante MTSC certificeringer der er relevante som uddannelse og materiale til dig.