Avatar billede senvef Nybegynder
08. september 2010 - 14:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

smc accesspoint

Har købt en smc smcwebs-n ap - når jeg tilslutter den min Win-XP-notebook med lan kabel kommer der bare et gult udråbstegn nede ved uret og der står begrænset eller ingen adgang. Har prøvet med andre lan kabler, har prøvet med flere notebooks, har fået ap ombyttet een gang, men nr. 2 er det samme.
Der kommer lys i både power, wireless og lan1 lamperne på ap-en
Nogen der har et forslag til løsning af problem.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2010 - 14:26 #1
et link til modellen?
et accesspoint skal jo linkes til en router for at få forbindelse til internettet - så du skal ind på accespoint for at sætte den op, så den kan finde dit net.
Avatar billede senvef Nybegynder
08. september 2010 - 14:52 #2
Her er linket : http://www.smc.com/index.cfm?event=viewProduct&localeCode=EN_DNK&cid=5&scid=126&pid=1701

Jeg har prøvet at logge ind på ap med 192.168.2.10 som der står i manualen, problemet er at der ikke er "hul" igennem, og der står begrænset eller ingen adgang
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2010 - 15:28 #3
mystisk - tjek din ip-adresse - start/kør/cmd og skriv
ipconfig /all
så skal dit lan-kort gerne have en adresse på 192.168.2.xxx

"It is recommended to make initial configuration changes by connecting a
PC directly to one of the Wireless-N Access Point/Repeater's LAN ports. The
Wireless-N Access Point/Repeater has a default IP address of 192.168.2.10
and a subnet mask of 255.255.255.0. You must set your PC IP address to
be on the same subnet as the Access Point/Repeater (that is, the PC and
Access Point/Repeater addresses must both start 192.168.2.x)."
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. september 2010 - 15:30 #4
Den ser ikke ud til at have indbygget DHCP-server. Du skal derfor på din PC midlertidigt ændre dit netkort til at have fast IP-adress, fx:  192.168.2.11,  mask: 255.255.255.0 - ligemeget med gateway og DNS-servere. Så kan du formentlig kontakte dimsen.
Avatar billede senvef Nybegynder
08. september 2010 - 15:56 #5
Har sat den til en fast ip-adr., nu kan jeg logge ind på ap-en.
Dårlig setup manual, fortæller ikke at den ikke har DHCP.
Nu må jeg prøve at sætte den op til min router.
Tak for hjælpen.
Avatar billede senvef Nybegynder
08. oktober 2010 - 10:46 #6
Det virker !! Mange tak.