Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 16:34 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kode af trådløs router

Hej, jeg har lige fået net fra yousee, med en trådløs router, model : NETGEAR CG3000.

Den siger at nettet ikke er sikret, og nu kommer spørgsmålet så.
Hvordan går jeg ind og sætter kode på min router. ?

Andreas.
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 16:43 #1
Uden at kende routeren kan du i din IExplore eller hvad du nu bruger skrive : 192.168.0.1 i adresselinien.

Der kommer du ind i opsætningen og kan derfra sikkert finde noget der hedder security eller lignende. Det er der der sættes password på din router
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 16:47 #2
Den beder mig om brugernavn og kode, men jeg aner ikke hvad dette skulle være. ?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
07. september 2010 - 16:53 #3
brugernavnet skulle gerne være admin og ingen adgangskode er der ikke en instruktions manual med
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 16:53 #4
Prøv med Username : admin  Password : password
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 16:55 #5
Så er jeg inde, men jeg må ærligt talt erkende at jeg ikke aner hvad jeg skal gå ind i for at få sat kode på den.
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 16:57 #6
Kan det passe at det er denne del hvor koden skal ændres. ?

WPA-PSK[TKIP]
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 17:08 #7
Yep...Det ser rigtigt ud... Vælg dog WPA2 hvis dette er muligt
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 17:11 #8
Så hedder den WPA2-PSK og slutter så med AES. er det den korrekte. ?
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 17:12 #9
Den er perfekt
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 17:13 #10
Super og det gør ingen forskel for mig når jeg logger på udover koden. ?
Avatar billede thov Forsker
07. september 2010 - 17:16 #11
Ja, for om du bruger TKIP eller AES betyder ikke så meget, bare computerens netkort kan håndtere det.

Vælg en nøgle på mindst 8-10 tegn - gerne blandede tal og bogstaver.
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 17:16 #12
Niksen... Så dit netværk bare sikkert
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 17:17 #13
Super, tak for hjælpen, nissen, hvordan giver jeg dig point. ?
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 17:30 #14
Lig et svar selv og tag dem selv... Jeg har vist nok at tage af.
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 17:35 #15
Hov det kan godt ske jeg har brug for yderligere hjælp.

Selvom jeg har været inde og ændre disse ting, så står der stadig på listen over trådløse net at mit net ikke er sikret. ?
Hvordan kan det være. ?
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 17:44 #16
Så må der være et sted i opsætningen hvor man skal slå sikkerhed til... Det er der feks på min gamle Belkin Router
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 17:50 #17
har du nogenide om hvad det skulle hedde. ?
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 17:56 #18
Niks... Efter at have tæsket manualen igennem skal der nu være sikkerhed på. Genstart din maskine og routeren(Ved at tage strømmen fra routeren).
Avatar billede andreas_steffen Nybegynder
07. september 2010 - 18:05 #19
jeg har nu genstartet alt hvad der kunne genstartes og den siger stadig jeg ikk er sikret. forstår det godt nok ikke helt.
Avatar billede nissen2630 Novice
07. september 2010 - 18:12 #20
Er selv lidt lost når jeg ikke kender den... Men valgte du gem ændringer (Save changes) eller noget i den stil da du skrev dit password i opsætningen af routeren
Avatar billede thov Forsker
07. september 2010 - 18:29 #21
Det bliver nemt noget rod at kryptere netværk mens man har trådløs (ukrypteret) forbindelse.
Det er bedst at kryptere routere med kabelforbindelse til computeren, for i samme sekund routerkrypteringen aktiveres, smider den WIFI forbindelsen - computeren er jo ikke krypteret !
(Og man aner ikke, om krypteringen er gennemført).
Avatar billede Youseedk Nybegynder
08. september 2010 - 08:39 #22
Hej Andreas,
Alt den hjælp du har fået er helt korrekt.
Der er dog det ved YouSee´s routere, at de er lukket for konfiguration som standard. Routeren burde være krypteret fra start. Du kan få rettigheder til, at ændre indstillinger ved at bestille en Wifi-off via vores kundeservice(Gratis ydelse). Jeg kan også bestille det for dig, så skal jeg bare bruge din adresse og eventuelt kunde nr. Du er meget velkommen til at skrive en besked til denne profil også vil jeg tage mig af det.
Mvh Theis
YouSee support.