Avatar billede puter_phill Juniormester
07. september 2010 - 14:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Satelit styring af coputer

Hej Eksperter,
kan man have en 'kæmpe' computer stående derhjemme med 3D tegneprogrammer, Office oa. og så via netværk logge på med eks. mindre laptop og bruge den 'store' computers kræfter til rendering og beregning og laptoppen til bare at se resultatet? Altså en form for fjernstyring?

Jeg aner ikke om noget af ovenstående er muligt, men jeg drømmer :D

Det optimale ville være hvis konen stadigt kunne bruge feks browser hjemme, mens jeg er logget på via laptop og bruger 3D eller office, måske med forskellige login??

men det er måske endnu mere langhåret end at styre computer over netværk?

alternativ er at købe endnu en laptop der er stærk nok til nævnte programmer, og det kan hurtigt blive dyrt ;(

mvh. Filip
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
07. september 2010 - 14:26 #1
Hej Philip

Det kan du sagtens.

Den billige løsning er at bruge en helt almindelig windows 7 professional hjemme .. og så bare forbinde til den med fjernskrivebord.
men så bliver skærmen sort når du forbinde "udefra" ..

hvis konen skal være på samtidig med, så skal du over i noget terminal-server løsning..
Dvs at du skal have en windows server stående hjemme
Avatar billede puter_phill Juniormester
07. september 2010 - 14:33 #2
Vil det kræve at man har (f.eks) 3d programmerne installeret på både stationær og laptop? Kræver det windows 7 prof. på begge?

Hvor svært/krævende er det at oprette windows server? kan man evt. have server på den stationære, som så stadigt kan bruges til programmer? (håber du forstår)
mvh.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
07. september 2010 - 14:37 #3
Nej det skal kun være installeret på den computer man har derhjemme..

Ja, du kan sagtens bruge den til almindelige programmer, dog er der nogen programmer der så kræver det er en "server version" man har .. eks. norton antivirus, vil "computer" udgaven ikke køre på windows server..

Desuden koster windows server noget mere en eks. windows 7 ..
Avatar billede puter_phill Juniormester
07. september 2010 - 14:43 #4
hvorfor er der ikke flere der gør det på den måde? Det lyder for smart til ikke at være mere udbredt, der må være flere ulemper end prisen?

Therealyoda: tak for det hurtige svar - skriv svar for point.
mvh
Avatar billede puter_phill Juniormester
07. september 2010 - 14:49 #5
kan man bruge ovenstående metode hvis laptoppen kørte med mac eller linux?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
07. september 2010 - 15:01 #6
Der er skam også mange der gør det på denne måde..

problemet er at du jo er begrænset af din internet forbindelse..