Avatar billede netnaut Nybegynder
07. september 2010 - 12:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CSS hjælp

Hvordan man laver en ramme omkring et site i css med billeder (top, content, bottom)?
Avatar billede danco Nybegynder
07. september 2010 - 13:23 #1
Kan du præcisere lidt mere hvad du har behov for ?
Hvis du mener omkring hele siden så kan du i dit CSS tilføje

body { border:solid #000000 3px }

hvis du mener billedet kan du i dit css tilføje:

img {border: solid #000000 3px}
Avatar billede netnaut Nybegynder
07. september 2010 - 13:44 #2
Det er ikke en border/ramme jeg skal bruge, men en skygge som på
http://www.fiskars.dk/
Avatar billede Bamma Nybegynder
07. september 2010 - 14:05 #3
skyggen laves med nogle simple billeder som man har på repeat langs siden
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2010 - 14:11 #4
jf linket, så er det
http://static-emea.fiskars.com/extension/fiskars/design/fiskars/stylesheets/site.css?v=20100602a

der er et billede, der laver den lodrette skygge, og et andet, der laver den for neden.
Avatar billede netnaut Nybegynder
07. september 2010 - 15:05 #5
Super!
Men har du nogen anelse om, hvordan jeg får det tilføjet I mit css? Det ser således ud:

#wrap {
    background: #ffffff
    width: 960px;
        margin: 0 auto 0;
    padding: 0px 0;
    border: none;
        background:transparent url(../images/stories/page_content.png) center repeat-y; background-position: absolute;}

Hvordan tilføjer jeg 2 billeder?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2010 - 15:21 #6
du skal have en div udenom med
#container {
    background: url(../images/bg-sides.jpg) left top repeat-y #fff;
    margin: 0 auto;
    padding: 10px 51px 85px 52px;
    text-align: left;
    width: 900px;
}
og så en nedenunder med
#footer {
    background: url(../images/bg-bottom.jpg) left top no-repeat #fff;
    margin: 0 auto;
    padding: 35px 40px 85px 41px;
    text-align: left;
    width: 922px;
}

billederne er hhv
http://static-emea.fiskars.com/extension/fiskars/design/fiskars/images/bg-sides.jpg
og
http://static-emea.fiskars.com/extension/fiskars/design/fiskars/images/bg-bottom.jpg

og du skal selv tilpasse billeder og css, så din side på 960px kan være indeni (fiskars bruger 900px)
Avatar billede netnaut Nybegynder
07. september 2010 - 17:33 #7
Kan man integrere det i mit #wrap?
Det er en del af css i joomla!
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2010 - 17:47 #8
så skal du have fat i en joomla-koder...
Avatar billede netnaut Nybegynder
07. september 2010 - 17:57 #9
Kender du en?
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2010 - 18:16 #10
joomla må have et forum selv - ellers google på dansk joomla hjælp
Avatar billede netnaut Nybegynder
07. september 2010 - 18:23 #11
Tak claes57 for al din hjælp :-)