Avatar billede lars67 Nybegynder
07. september 2010 - 12:07 Der er 1 løsning

IIS bruger begge netværkskort

Hej
Jeg har et problem med IIS-7 som bruger port 80 på flere netværkskort på samme PC.

A.
Jeg har oprettet et default website i IIS på netværkskort A på port 80 og specifik IP adresse
B.
På netværkskort B skal jeg køre en andet program(ZDD) som også anvender port 80, dette er en anden IP-adresse

Problemet er at jeg kan ikke starte ZDD programmet, fordi IIS også lytter på netværkskort B, selvom jeg specifikt har sagt at websitet tilhører kort A.

Jeg har verificeret det med en portscanner. Og jeg kan ikke forstå hvad f..... IIS laver på begge netværkskort.

Nogle ideer?

Mhv
Lars
Avatar billede lars67 Nybegynder
07. september 2010 - 12:38 #1
Efter en hel del googling fandt jeg løsningen:

IIS 7 lytter som default til alle netværkskort, og det skal slås fra  i kommandolinjen:
netsh http add iplisten xxx.xxx.x.x

Virker :-)