Avatar billede mczlimmer Nybegynder
06. september 2010 - 16:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows API error 2: The system cannot find the file specified.

Hej,

Nogen der ved hvad ovenstående betyder? - og hvordan man kan undgå det?

Det opstår hver gang jeg prøver at compile til dvi.

/Rune
Avatar billede Slettet bruger
06. september 2010 - 16:54 #1
Lidt mere information om dit system ville være at foretrække.

Men min krystalkugle fortæller mig at du anvender MikTeX og TexnicCenter, samt at du har den lille miktex og at du i din preamble har inkluderet en pakke som du ikke har på dit system.

Der er nemlig en fejl i TexnicCenter som gør at dialogen om at installere en manglende pakke ikke kommer op.

Prøv at beade pakkemanageren om at installere pakken, eller instaler hele miktex i stedet for den lille miktex (så er man fri for denne slags problemer)
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
28. september 2010 - 11:15 #2
Undskyld den uendelig lange svartid, du havde ret og tak for hjælpen.

Smid et svar.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 11:35 #3
Et svar

Det er et tilbagevendende problem, hvilket er en af grundene til at jeg anbefaler at man altid anvender den fulde installation, eller skifter til TeXLive (som ikke har auto install funktionen)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2010 - 10:57 #4
tak for points
Avatar billede mczlimmer Nybegynder
29. september 2010 - 11:15 #5
Tak for hjælpen...