Avatar billede daahl Nybegynder
06. september 2010 - 12:50 Der er 2 kommentarer

Matematik opgave

Hej.

Er der en der kan hjælpe mig med disse to opgaver?

1: En ret linie har ligningen: y= 2,8x + 3,2            x ∈ R
Angiv den lineære funktion f(x) der har den rette linie som graf

Og

2: Gør rede for at den rette linie med ligningen x = 2 ikke er graf for en lineær funktion

på forhånd tak :)
Avatar billede jonasboege Praktikant
06. september 2010 - 13:59 #1
Måske lyder dette for nemt???
f(x) = 2,8x + 3,2.

x=2 er ikke en lineær funktion, da en x-værdi ikke må have mere end én y-værdi.

Blot et bud - det er vist hundrede år siden, jeg har beskæftiget mig med det :-)
Avatar billede jonasboege Praktikant
28. november 2011 - 13:12 #2
Kan du lukke eller give point?