Avatar billede sillert Nybegynder
05. september 2010 - 20:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

forminske billeder

jeg har det problem at når jeg sender en mail,bliver billederne meget store,kan man forminske dem inden på en nem måde.da jeg ikke er ret god til det tekniske.håber der er en der kan hjælpe.
mvh.nils
05. september 2010 - 20:45 #1
Velkommen til E. ...

Under hvilket styresystem ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Under hvilket Mail program ?
Outlook Express, M$ Outlook, Gmail, ... ?

???
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2010 - 20:49 #2
normalt foreslår mail programmet at gøre filerne mindre??
Er det noget live mail du kører?
Avatar billede sillert Nybegynder
07. september 2010 - 18:11 #3
jeg håber det er rigtigt denne gang.jeg har windows 7 og windows live mail
nils
Avatar billede 220661 Ekspert
07. september 2010 - 19:00 #4
Kender ikke til live mail, og hvordan indstillingerne virker.
Kører selv outlook express og xp. Men hos mig foreslås automatisk at billeder gøres mindre.

Karise Larry kender du til live mail?
08. september 2010 - 19:58 #5
Jeg har ikke "Live Mail" - bruge den store M$ Outlook...

Så vidt jeg husker så plejer den nemlig at foreslå at forminske evt. vedhæftede billedfiler; men der er en option/klikbox der siger noget i retning af "Spørg mig ikke igen" ?
08. september 2010 - 20:02 #6
Nu har jeg 'fidusen' ->

Åbn omtalte billed med [Windows Fotofremviser] (Den er standard for alle billedfiler hvis du ikke har ændret det...)
Punktet [E-mail]
Følg guiden...
Avatar billede sillert Nybegynder
09. september 2010 - 19:49 #7
jeg har noget der hedder.windows live photo gallery.ved ikke om det er det samme som windows fotofremviser.men der er ikke en guide når jeg klikker på E-mail
09. september 2010 - 20:34 #8
Find en "billedfil"
[Shift] [HøjreMusseTast] på den
Vælg "Åbn med ..."
I listen find  [Windows Fotofremviser]
[X] Brug dette program ...

---
Avatar billede vonb Nybegynder
10. september 2010 - 08:05 #9
til at komprimere billeder bruger jeg selv Irfranview.

Det er genialt til at komprimere billederne uden at man kan se det og man kan sagtens få en 3 mb fil ned under 700 kb.

Det er selvfølgelig klart at billederne bagefter ikke potentielle photoshop eksempler.
http://www.irfanview.com/

Prg.'et er ganske simpelt og utrolig nemt at bruge. Når du gemmer billedet er det muligt at regulere størrelsen.
10. september 2010 - 09:46 #10
Avatar billede sillert Nybegynder
10. september 2010 - 19:48 #11
problemet er løst,windows fotofremviser er fundet.mange tak for hjælpen.jeg ved ikke hvordan man giver proint.
10. september 2010 - 19:57 #12
10. september 2010 - 19:58 #13
Ping...
Dette er så et [svar]...

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4

---

Pænt alm. problem at ved instalation af et eller andet foto/billed-program, så overtager det 'styringen' ...

Oplever det især med Video-filer, hvis folk eksempelvis har instaleret NERO og bare klasker [ENTER] fire gange... Så bruges nemlig NERO video fremviser til samtlige lyd & billed filer *SUK* og så er der en del der ikke vil virke...

Men nu kender du trixet #8 ...
Avatar billede sillert Nybegynder
12. september 2010 - 16:11 #14
mit problem med forminske billeder blev løst.men nu kan jeg kun vevhæfte et billed per mail.hvis jeg vil vedhæfte et billed mere kommer den på en ny mail.
nils
12. september 2010 - 16:22 #15
Måske den nævnte http://www.eksperten.dk/spm/893896 ? til at forminske FLERE billeder i ét hug ? Og DEREFTER vedlægge dem til en E-mail ...
Avatar billede sillert Nybegynder
12. september 2010 - 18:40 #16
jeg er ikke sikker på hvilken adresse jeg skal klikke på til windows 7.på den adresse du henviser til er det sidste spørgsmål hvordan man får det til at virke i windows 7.
nils