Avatar billede Bullup Nybegynder
04. september 2010 - 16:36 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Quide til Visual Studio

Hej alle

vil bare høre om der er nogen som har et godt Link til
en guide/gloseordbog til MS Visual Studio? Primært til Console
Application lige nu. Jeg er ny i programmeringsområdet så tænkte lidt simpel console ville være et fint sted at starte :)
Avatar billede Syska Mester
04. september 2010 - 16:48 #1
Bing/Google er din bedste ven, når man skal bruge hjælp.

Ellers en bog ...

Jeg kan ikke lige gennemskue hvad du vil lave ?
Avatar billede Bullup Nybegynder
04. september 2010 - 16:53 #2
Jamen det jeg først har tænkt mig er f.eks en primitiv lommeregner, som kan det basale. man skriver nogle tal hvorefter den så adderer, dividerer osv.
Dernæst vil jeg også kunne lave tekst op slag hvor man først skal indtaste nogle oplysninger hvor efter dem samler dem pænt opsat nedenunder.
så jeg savner lidt en kode-oversigt/gloser der fortæller mig hvilke koder jeg skal bruge til til givne handlinger
Avatar billede Syska Mester
04. september 2010 - 17:04 #3
Nu er .NET jo mere end bare en enkelt klasse :-) Så det ville være svært at sige.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.console.aspx
Her kan du slå alle klasser op, se beskrivelse af de enkelte metoder, properties etc.

Du burde også bare kunne trykke "f1" inde i VS ... så burde den enten lede lokal eller på nettet alt efter om du har installeret en lokal version af MSDN.

mvh
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. september 2010 - 17:09 #4
Hvad med en tutorial?

http://www.csharp-station.com/Tutorial.aspx

Den her har det basale, men bygger samtidigt mere på efterhånden som du får forståelse for koden.

Det er console programmer den er baseret.
Avatar billede Bullup Nybegynder
05. september 2010 - 14:38 #5
Hey

Tak for gode svar begge to. er i fuld gnag med at læse og kan godt se det er lidt svært at præcisere præcis hvad man vil med programmering :)
Men nu vil jeg så give point og kan kun acceptere mit eget svar.. hvorfor det? har ikke m ulighed for at acceptere jeres så i kan få point??
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
05. september 2010 - 14:45 #6
Når du skriver på eksperten, så er det god skik at sende kommentare som "kommentarer", når du så beslutter dig for at nogle brugere har fortjent point så beder du dem om et svar.

Så skriver vi et indlæg som svar, og så kan du dele pointene op mellem os som du vil.

F.eks. halvt om halvt.

Vent til Buzzz har sendt et svar også, så kan du acceptere vores begge svar og dele point op imellem os.
Avatar billede Syska Mester
05. september 2010 - 18:30 #7
svar