Avatar billede Novice-1 Forsker
02. september 2010 - 23:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan bruger man digital cam som web cam

jeg har et canon cam,og troede jeg blot forbandt cam til pc, hvorefter det ville virke som  web cam,
har lige lånt mit logitech web ud, med henblik på at give det væk!!, men ak og ve
jeg kan ikke få det digitale cam til at virke som om det var et web, med henblik på messenger og skype

jeg bruger windows xp, har VLC installeret, men ikke aktiveret mediecenter

hvordan får jeg skidtet til at virke som ren web cam, hvis det lader sig gøre

på forhånd tak
novice
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 00:11 #1
Tja noget model nummer osv til det Canon ville nok hjælpe da jeg tvivler på mange har alle manualerne i hovedet.
Avatar billede Novice-1 Forsker
03. september 2010 - 10:30 #2
sorry, det glemte jeg canon  Ixus 90IS men ellers må jeg måske selv til at downloade manualen, men tænkte  det var lettere hvis nogen med to ord kunne forklare hvordan man gjorde

for  øvrigt hvis jeg tilslutter cam umiddelbaart, så efterlyser canon hvilket program der skal bruges
--men der står ikke umiddelbart nogen man kan vælge mellem
herunde hvilke programmer man kan  bruge til hvad
-til chat eksempellvis
Avatar billede kimtheman Novice
03. september 2010 - 22:49 #3
Virker som om kameraet skal understøtte "live video preview" for det kan lade sig gøre.

Men tror nu måske det kan lade sig gøre på en eller anden måde.
Prøv at se denne video
http://www.youtube.com/watch?v=rX9Nr_gDfr4

Lidt læsestof her
http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=117924

Manual til dit kamera
http://files.canon-europe.com/files/soft31069/manual/IXUS-90-IS_DA.pdf
Avatar billede Novice-1 Forsker
02. oktober 2010 - 10:14 #4
Tak til kimterman  -jeg har overhovedet ikke haft tid at kigge på det, og har fået mit web cam tilbage
men jeg går ud fra at dine link giver 100% forklaring -og på dansk!!
i så fald  må du godt lige skrive svar, så jeg kan give point

hilsen holger
Avatar billede kimtheman Novice
02. oktober 2010 - 10:23 #5
Hep
Avatar billede kimtheman Novice
02. oktober 2010 - 10:23 #6
Igen