Avatar billede epoch Nybegynder
01. september 2010 - 21:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløst HotSpot

Hej Eksperter.

Jeg har et vigtigt spørgsmål, som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med!

Sagen er, at jeg har et mindre vandrehjem hvor fiskere, håndværkere og andre (oftest erhvervsfolk) kommer og overnatter, og de er begyndt at efterspørge internet. Så hvordan kan jeg opsætte et trådløst HotSpot de kan koble sig på? Det skal gerne være sådan at de logger ind med oplysninger som de evt. kan hente hos mig i receptionen.
Og så vidt jeg forstår skal deres brug af nettet også registreres og gemmes, jf. anti-terror lovgivningen.

Nogen der ligger inde med ideer til en løsning? Så giver jeg gerne 200 point!
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
01. september 2010 - 23:31 #1
Du køber ganske enkelt en router.

Routeren har netop den ønskede opgave.

hvilken en du skal købe, er der et hav af meninger om, men jeg vil anbefale at du køber en såkaldt "N"router, da denne type teoretisk har længst rækkevidde.

Placeringen er i øvrigt også temmelig vigtig.

Vil du være sikker på at alle kan komme online, vil jeg forslå at du køber en router, hvor du kan montere en ekstern ekstra kraftig antenne på.

Du kan læse ganske kort om hvad en router er her: www.usbrouter.dk

Vær dog opmærksom på at sitet handler om routere til mobilt bredbånd, så køb ikke sådan en, men en almindelig adsl router.

Log inn, bestemmer du selv i opsætningen.

Du kan så give alle kodeordet i receptionen, eller ganske enkelt skrive det i en vejledning som du ligger på hvert værelse.
Avatar billede zero_lock Nybegynder
02. september 2010 - 04:44 #2
jeg hade nok ringet til tdc eller telia og fået en snak om at de kom og lavet det.. så slipper du også for vedligeholdse, opsæting, fejl reting, lovgiving, registreing af bruger og hvad de laver på nettet.

har du snakker med din internet udbyder om du må sægle deres net vider?

ved godt når tdc eller talia skal lave alt arbejdet så tjener man ikke så mange penge men det er nemt