Avatar billede master-zalle Praktikant
31. august 2010 - 11:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Installations problemer i Windows XP + 7

Hej Eksperter.

Jeg har netop installeret en nyindkøbt pc fra TOPDATA.http://topdata.dk/product.asp?product=6621

Jeg har prøvet at installere Windows 7 både i 32 og 64 bit. og mig seneste forsøg er nu i XP.

Pc'en kan sagtens installlere styresystemer samt opdateringer og antivirus osv.

Men når der skal installeres spil fra ISO filer eller lign opstår fejlen. Der siger nogle data er korrupt. Har også prøver med en original DVD med cycling manager hvor installationen fint går gennem. Men når den seneste opdatering skal installeres til spillet sker det igen. Det er som om man ikke kan installere noget.  Har lige fået en CRC error ved installation af DIRT2.
Nogen som har oplevet noget tilsvarende det her. jeg er umiddelbart blank. Er dog ved at køre hardware test på maskinen
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. august 2010 - 11:52 #1
Hvis spillene ikke er lavet til Win 7 kan du i visse tilfælde få dem til at virke hvis du under egenskaber compabilitets tilstand XP sp2 og kør som administrator få det til at virke.
Avatar billede master-zalle Praktikant
31. august 2010 - 11:56 #2
Tak for indlæg :) Jeg sidder med min egen pc som kører Windows 7 X64 hvor alt kører fint. har prøvet Windows 7 med både 32 bit og 64 nit nu samt XP sp3 med 32 bit. Stadig samme problem :(
Avatar billede Poko1 Ekspert
31. august 2010 - 12:37 #3
Prøv at hente en reparations cd her
http://neosmart.net/blog/2009/windows-7-system-repair-discs/
Eller startup på din Win 7 DVD og når du kommer til instalation så tryk til venstre under billedet på reparer din pc.
Avatar billede master-zalle Praktikant
31. august 2010 - 12:44 #4
Tak for indlæg :) kan jeg evt prøve når jeg kommer hjem. Men alle mine tre installationer er helt rene forstået på din måde harddisken er blevet formateret hver gang :(
Avatar billede master-zalle Praktikant
02. september 2010 - 08:24 #5
Problem løst.

Andre ram monteret og alt kører igen.
Så er det bare lige med at teste hvilken af de to blokke der er defekte. Men alt i alt var det rammene