Avatar billede Jim Rasmussen Novice
30. august 2010 - 19:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

<asp:Button />

Hvordan får jeg min button control til at åbne et link i et nyt vindue?

Selve adressen skat helst kunne ændres dynamisk. Så kan ikke bare bruge javascript tror jeg ikke

    protected void btnDemo_Click(object sender, EventArgs e)
    {

    }

Kan man skrive noget inde i den oven for der gør det?
Avatar billede keysersoze Guru
30. august 2010 - 19:43 #1
Det at åbne et nyt vindue kræver javascript - ASP.NET fungerer kun på serveren og det du søger skal jo foregå på klienten.

Hvis du kigger på onclientclick, http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.button.onclientclick.aspx, bør du kunne sætte javascriptet og dermed også værdien dynamisk på knappen i fx page_load.
Avatar billede everclear Praktikant
30. august 2010 - 19:50 #2
Alternativt kan du registrere scriptet når der klikkes på knappen:

String csname1 = "PopupScript";
Type cstype = this.GetType();

ClientScriptManager cs = Page.ClientScript;
StringBuilder cstext1 = new StringBuilder();
cstext1.Append("<script type=text/javascript>");
cstext1.Append("Din javascript her");
cstext1.Append("</script>");

cs.RegisterStartupScript(cstype, csname1, cstext1.ToString());

}

Se evt. her:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/asz8zsxy.aspx
Avatar billede Jim Rasmussen Novice
30. august 2010 - 19:53 #3
tak for svaret begge 2 :). men hvem skal have points?
Avatar billede everclear Praktikant
30. august 2010 - 19:56 #4
Afhænger jo lidt af, hvilket svar, der hjalp dig ;)
Avatar billede keysersoze Guru
30. august 2010 - 20:10 #5
Det er betydelig mere uhensigtsmæssigt at lave som foreslået i #2 - når det kan undgås at lave et postback skal det undgås.
Avatar billede everclear Praktikant
30. august 2010 - 20:17 #6
Helt enig - men der findes omstændigheder, hvor det ikke kan undgås :)