Avatar billede linda_hansen Nybegynder
30. august 2010 - 09:16 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Min bærbar "fryser"

jeg har en toshiba bærbar og vista når jeg ikke har været aktiv i 10 min fryser den og det eneste jeg kan gøre er at "kvæle" den og starte op igen, ved opstart går den ind og kontrollere disken for konsistens??? ...og hver gang får jeg en norton advarelse om at der er en error i norton og jeg skal slette den og geninstallere den, men når jeg går ind i norton viser den at alt skulle virke perfekt ....nogen mener at det er en virus andre at der er for meget på pc'eren, jeg har lavet diskoprydning og  diskfragmentering intet hjælper.....hvad skal jeg prøve??
håber der er en der kan hjælpe mig.
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
30. august 2010 - 10:15 #1
syntes du skal lave en formatering af din PC & så skal du lad være med installer Norton installer Avast eller kasperSKY
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 16:11 #2
Når du defragmenter manuelt, reagerer den så på samme måde (fryser)

Prøv at sætte den i jobliste, og lad pc stå til den fryser igen.
Så kan vi måske pejle os ind på problemet, ved at se hvilken tjeneste der sluger kraften ud.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. august 2010 - 21:09 #3
For at komme i joblisten skal du højreklikke på processlinien neders og vælge jobliste.Tryk på fanen processer, og se hvilken process der sluger kraft når den fryser.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
31. august 2010 - 20:28 #4
nu har jeg fået joblisten frem og er inde under processer der står en frygtelig masse...hvad skal jeg så gøre nu
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2010 - 22:12 #5
Lad den stå i joblisen og lave ingenting. På et tidspunkt så fryser den skriver du. Når den gør det kan du se hvilken process der tager kraften. Du kan se at ram forbruget stiger, og der er et tal der viser hvor meget prosessor kraft processen tager.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
31. august 2010 - 22:55 #6
ok er det cpu eller hukommelse jeg skal kigge efter
Avatar billede 220661 Ekspert
01. september 2010 - 06:15 #7
Det er begge dele. Men fortrinsvis cpu.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
01. september 2010 - 22:27 #8
nu har jeg gjort det 2 gange første gang:
dwm.exe.....cpu: 01.....Hukommelse: 15.504 kb
mswinext.exe....cpu: 00...hukommelse: 15.260 kb

anden gang:

taskmgr.exe.....cpu: 03.....hukommelse: 2.760 kb
dwm.exe.....cpu 00.....hukommelse: 23.464 kb

kan du få noget ud af dette....ja jeg kan ikke.... hehe
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2010 - 15:58 #9
Ikke noget mærkeligt i de to målinger der. Du må have flere processer edn disse?
Er der ikke en der tager 80-90% cpu kraft, når den fryser?
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
02. september 2010 - 19:03 #10
jeg har flere prosesser men det er de største tal jeg har skrevet.....der kommer også en besked om at msnmsgr.exe ikke kunne initaliseres korrekt ( 0x0000043) kan det have noget med det at gøre???
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2010 - 19:33 #11
Bruger du messinger? Det kunne det måske være.
Du kunne prøve at deaktivere tjenesten i msconfig.
Gå i kør og skriv msconnfig.
Find tjenesten msnmsgr og luk den.
Hvis du slet ikke bruger den kasn den deaktiveres helt, men det kan vi se på.
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2010 - 19:40 #12
kasn =kan undskyld stavefejl
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
02. september 2010 - 20:14 #13
kan ikke finde den har været inde i systemkonfiguration under fanen tjenester, der er den ikke....
Avatar billede 220661 Ekspert
02. september 2010 - 22:07 #14
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
02. september 2010 - 23:20 #15
uuuha jeg er komplet umulig, undskyld....men når jeg går i computer højreklikker på harddisken vælger egenskaber, kommer der ikke det billede frem som vist men et med diskoprydning og der er kun 2 faner 1 med c og en med data ingen med funktioner....og i det andet link får jeg at vide at: du skal være administrator der kører en konsolsession for at kunne bruge værktøjet sfc.

hvad gør jeg forkert....
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2010 - 06:40 #16
Det skulle du kunne se?? Nå men du kan prøve dette:
Højreklik på kør og kør som administrator.
indtast denne kommando:

chkdsk C: /f /r

(husk mellemrummene)
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2010 - 06:41 #17
Du skal nu blive spurgt om at genstarete for at udføre kontrollen.
Avatar billede linda_hansen Nybegynder
04. september 2010 - 08:35 #18
NU VIRKER DEN.....tusinde tusinde tak for din store hjælp (og tålmodighed hehe )det tog næsten 2½ time at kører den igennem men da jeg stod op her til morgen kunne jeg komme på med det samme....fantastisk

endnu en gang tak

hilsen linda
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2010 - 08:42 #19
Velbekomme. Godt jeg kunne hjælpe dig.
Har lagt svar så du kan lukke tråden.
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1