Avatar billede Slettet bruger
29. august 2010 - 23:51 Der er 1 kommentar

Illustrator CS5 - Feather-menuen er gemt

Jeg har en Illustrator CS5 fra adobe.com, og har et problem med feather-effekten.

Hvis jeg eks. laver en firkant og vil påfører effekten: Feather er det som om at kontrolpanelet med justeringsmuligheder gemmer sig bag ved illustrator vinduet. (Jeg kan ihvertfald ikke se det)

Jeg kan ikke trykke på noget - da det er Feather-kontrolpanelet som er aktivt. Først når jeg trykker på Enter påføres effekten. (men jeg har på intet tidspunkt haft mulighed for at justere på noget)

Jeg har opdateret til nyeste version - uden noget resultat.
Jeg har flyttet rundt på illustrator-vinduet i håb om at kunne se menu - uden resultat.

Nogen der har oplevet dette? (jeg kan ikke finde en eneste post på nettet om lignende tilfælde)
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 22:11 #1
Jeg har ikke hørt om at dialogboksen skulle forsvinde eller gemme sig. Men jeg kan da sige så meget et feather-værdien er markeret som default når boksen åbnes så du kan bruge pil op og pil ned til at justere værdien.

Hvis du klikker på tab tasten får du adgang til preview, truk en gang på enter for at aktivere preview og tab tilbage til værdien med shift+tab for at justere efter.

Ok ikke optimalt men kan fungere i en snæver vending. Alternativt skal du prøve at nulstille preferencerne ved at slette aiprefs filen eller sågår slette hele settings mappen.