Avatar billede ktrs Novice
29. august 2010 - 17:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Virker min disk rigtig

Hej eksperter.

Jeg har haft lidt problemer med min Acer bærebar aspire 5738zg, følte den var extrem langsom, så valgte jeg at reinstaller den, men alle installeringer gik skidt (de stoppet under vejs med forskellige fejl) så jeg valgt nu at prøve at hive disken ud af maskinen og total formater disken på en anden maskine som køre XP, det der så er problemet nu er, disken har snart formateret i 12 timer og har kun rygget sig op til 6%, er det helt normalt ?

Disken er en Seagate 320gb sata 5400rpm (ved ikke om disken er sata II)

Håber der er en eller anden der kan hjælpe med dette lille formaterings problem og fortælle mig om disken lyder til at være defekt eller ej

MVH
Kim
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
29. august 2010 - 17:16 #1
lyder absolut ikke normalt "Normal PC installion ville tage MAX 1 time + updates.

Lyder som om CD eller cd-rom drev ikke virker optimalt.
29. august 2010 - 17:21 #2
Kør en KILLDISK på omtalte Harddisk...

http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 17:24 #3
disken har snart formateret i 12 timer og har kun rygget sig op til 6%, er det helt normalt ?

Absolut ikke! Tror du skal kigge dig om efter en ny harddisk.

Men tror nu ikke det er CD eller cd-rom drevet der er synderen. Kan jeg ikke se hvordan det skulle kunne være?
Avatar billede Selas Nybegynder
29. august 2010 - 18:06 #4
Holder med Hr. Stigers her...
Avatar billede ktrs Novice
29. august 2010 - 18:19 #5
Jeg tror lige jeg prøver en killdisk først og vender tilbage med et svar.
Men er selv bange for at disken er færdig, for den preinstallation der er på disken fra acer kan jeg slet ikke køre.
Avatar billede ktrs Novice
29. august 2010 - 18:49 #6
Nu er disken sat igang med killdisk, når den så er færdig skal den så har en ny partition og en formatering igen ??
Eller klare killdisk selv det ??
29. august 2010 - 18:58 #7
KILLDISK rydder Harddisken HELT for lige meget hvad, og i samme omgang sletter/rydder (=checker) alle spor.

Vil nok ta' nogle timer...
Avatar billede Selas Nybegynder
29. august 2010 - 18:58 #8
Det burde ikke tage ret lang tid hvis den virker korrekt, men kender ik lige killdisk.
29. august 2010 - 20:46 #9
En 40Gb HD (PATA / EDI) med KILLDISK >3 timer...
Avatar billede ktrs Novice
31. august 2010 - 16:44 #10
Jeg må erkende at disken nok er færdig.

Jeg har nu prøvet killdisk, det hjalp ikke.
Jeg fant så ud af at seagate har et program der heder seatool som skulle kunne løse mit problem, men når den køre de test der er i programmet med rep mulighed, stopper den ved 99 errors hele tiden, jeg har også prøvet CHKDSK drev: /f /r /x men den når kun 5% på ca 24 timer så det virker heller ikke.

Så jo den må være færdig.

Så hvis john_stigers gir et svar, få han point for det mest rigtige svar.
Alle andre skal havde mange tak for hjælpen.

MVH kim
Avatar billede ktrs Novice
13. september 2010 - 19:33 #11
Når men det ser ikke ud til at john_stigers vil give et svar, så han kan få sine point.

Så jeg lukker tråden her.

MVH Kim
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2010 - 19:48 #12
Fik vist aldrig mail, eller også så jeg den ikke.
Men det er ok :)
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2010 - 20:02 #13
#7  karise_larry

Forkert.  Der var engang -)

http://www.eksperten.dk/spm/912297