Avatar billede psorens Nybegynder
29. august 2010 - 16:58 Der er 7 kommentarer

Explorer.EXE

Hvis jeg prøver at åbne Kontrolpanel får jeg denne tekstbox:

explorer.EXE

Denne fil har ikke et tilknyttet program, der kan udføre denne handling. Opret en tilknytning i Angiv tilknytninger i Kontrolpanel.

Hvad skyldes det? Og hvordan angives denne tilknytning når man ikke kan åbne kontrolpanel?
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
29. august 2010 - 17:05 #1
prøv gå ned i start videre ind i Kør / run

skriv : explorer.exe

hvad sker der så?
Avatar billede psorens Nybegynder
29. august 2010 - 17:30 #2
Alle programmer => Start: Giver 4 konkrete valgmuligheder

Jeg kan se i Task Manager at processen explorer.exe (exe med små bogstaver) er aktiv
Avatar billede psorens Nybegynder
29. august 2010 - 17:37 #3
Undrer mig over at tekstbox skriver .EXE med store bogstaver?
Avatar billede perhol Seniormester
29. august 2010 - 23:14 #4
Hvis du ikke kan se "Run" (eller "Kør" hvis det er en dansk Windows) kan du trykke og holde windows-tasten og trykke på bogstav R.
Så øbner Run kommando ruden.
Det er her du kan prøve at skrive explorer.exe
30. august 2010 - 07:01 #5
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe    /Scannow  > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart...

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede psorens Nybegynder
05. september 2010 - 16:43 #6
Til christopher: explorer.exe giver en oversigt over div. foldere
Til: karise_larry søgning på cmd giver "intet resultat" (altså ingen filer eller programmer matcher
05. september 2010 - 19:03 #7
CMD.EXE burde lige der ->

C:\Windows\System32\cmd.exe