Avatar billede mholck Nybegynder
29. august 2010 - 16:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

At starte et VNC reverse call som trigges via ændring af en fil i en mappe, på WindowsXP

Hej
Jeg sidder og roder med følgende problem jeg ikke rigtigt kan knække:

Jeg vil kunne lægge en txt-fil (af en eller anden beskaffenhed .bat, .config)i en mappe jeg har adgang til via FTP (også reverse, initieret af klienten.)

På en eller anden måde skal det at der lægges en fil i mappen, resultere i at VNC ringer en bestemt IP op.

Hvad kræver det at "holde øje" med en mappes indhold på denne måde (en service?)OG hvad kræver det at starte VNC ( bat fil ?)

Jeg kan IKKE forvente at have adgang til at kunne konfigurere klienternes router ( ellers var det ret nemt)

Nogle bud?
Eller kan man "snyde" VNC configurationen således at man kan trigge et opkald ved at ændre en fil i VNC  mappen?
Jeg er ikke kræsen omkring at anvende UVNC, TightVNC eller RealVNC.

VH.
M.
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
29. august 2010 - 17:14 #1
her er lidt om bat filen du skal lave :D som jeg mener er en god idee.

http://www.realvnc.com/pipermail/vnc-list/2007-May/057634.html
Avatar billede mholck Nybegynder
29. august 2010 - 17:18 #2
Hej
Ja, det er ikke bat filen der er det største problem, men det at trigge batfilen når jeg lægger en bestemt fil i en bestemt mappe via FTP.
Avatar billede mholck Nybegynder
30. august 2010 - 09:22 #3
Ok, har selv løst det med brug af flere 3. parts programmer, bla. watchfolder og en batch compiler