Avatar billede eaaj Novice
29. august 2010 - 13:16 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Nero

Jeg bruger Nero til at brænde billeder på cd. Når billederne er brændt, så er det i DAT format. Dem kan jeg ikke åbne. Jeg har prøvet alle de muligheder som der er på min pc. Nogen som kan forklare om jeg kan ændre filerne i Nero? Billederne som skal brændes er i jepec format.
Jeg bruger XP, Office 2010 home student samt Nero start smart.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 13:27 #1
Forklar præcis hvordan du brænder, for tror du gør noget galt...
Avatar billede eaaj Novice
29. august 2010 - 13:47 #2
Først åbner jeg Nero Start Smart, vælger CD. Så har jeg prøvet: VCD og SVCD. Så trækker jeg billederne ned og følger beskrivelsen. Til sidst kan jeg se mit projekt før jeg brænder. Hertil virker det perfekt, men når det så er brændt, så kan jeg ikke åbne cd. Det er lavet om til DAT filer. Jeg har tidligere brændt mange cd med billeder uden problemer.
Ændringer på min pc: Office 2010 home studens i stedet for Office 2000. Det er første gang efter udskiftningen jeg skal lave billeder.
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 14:35 #3
Er det for at kunne se dem på TV?
Brænd som data.
Avatar billede eaaj Novice
29. august 2010 - 14:54 #4
Det er både for at kunne se billederne på dvd afspilleren og for at give dem til mine søskende. Det er vores mors begravelse der er på. De andre skal kunne se dem på deres pc.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2010 - 15:18 #5
Har du ikke mulighed for at konvertere til et lidt mere almindeligt filtype inden du brænder dem? F.eks. JPG eller lign.?
Jeg må indrømme, jeg ikke lige kender jepec formatet........
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 15:23 #6
Jeg er rimelig sikker på at der menes jpeg format...?
Har du prøvet som data? Virker fint her!
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2010 - 15:27 #7
john_stigers >> Ja så er det jo en helt anden sag.  :-)
Her må vi lige have spørger på banen igen......
Avatar billede eaaj Novice
29. august 2010 - 16:50 #8
Det virker fint med at lave billeder som data cd, men den kan ikke vises i dvd maskinen, kun på pc. Der kan jeg heller ikke flytte rundt på billederne, så de ligger i en, af mig, bestemt rækkefølge. Der kan heller ikke lægges underlægningsmusik på, som i slideshow. Det er i slideshow den laver om på formaterne. Der er ingen steder jeg kan ændre det før jeg brænder cd.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2010 - 17:10 #9
Ikke helt forstået????

Er det jpeg filer eller jepec filer du vil brænde???
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2010 - 17:22 #10
Det er måske noget lign. dette du søger?
http://www.codecs.dk/?QRPhotoDVDSlideshow/DigitalKamera/Video/564
Avatar billede eaaj Novice
29. august 2010 - 17:27 #11
De billeder som der skal laves slideshow af, ligger i en mappe. Der hedder de JPEG. Når jeg har lavet slideshow, vælger jeg SVCD, Når den har brændt, så er det pludselig DAT filer. Der står i nogle meldinger undervejs, at det automatisk bliver konverteret om.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. august 2010 - 17:38 #12
Oki, det er så et slideshow til visning på en DVD-afspiller du vil lave? Og ikke bare brænde nogle billeder til en CD?

Hvis ja, så er det nok et lign. program som jeg linkede til, du skal have fat på.

Jeg kender ikke programmet, og ved ikke om der findes nogle som er gratis, prøv Google.....
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. august 2010 - 17:50 #13
Nero kan sagtens lave slideshow af billeder på en cdrom/DVD.

Jeg har selv gjort det.

Hvor er det du ikke kan åbne DAT filerne?

Når du smider skiven i afspilleren skulle den gerne starte automatisk - gør den det?
Avatar billede eaaj Novice
29. august 2010 - 18:25 #14
Jeg har gjort som jeg gjorde før i tiden, men når jeg sætter den brændte cd i pc, så sker der ikke noget. Så går jeg i denne komputer, åbner mit cd drev og forsøger at åbne cd. Jeg går i segment - eneste mulighed for at finde billederne. Der er billederne i DAT filer. Dem har jeg ikke et program som kan åbne. Det skal siges jeg har installeret en ny brænder siden jeg har brændt sidst. Den kan dog godt brænde, men den skifter bare filnavn.
Jeg har lige prøvet at sætte en cd med billeder i min pc som er brændt for 4 år siden. Den afspiller perfekt med både billede og lyd. Den er lavet i Nero.
Avatar billede eaaj Novice
04. september 2010 - 08:02 #15
Jeg lukker tråden, da jeg ikke kan få det til at virke. Jeg ser mig om efter et andet program til at lave slideshow med.