Avatar billede shaya Praktikant
27. august 2010 - 13:38 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Internet domæne

Hej alle

SKAL man oprette et domæne ved et webhotel?? Kan man ikke selv oprette en hjemmeside uden et webhotel? For jeg regner med at Google ikke er medlem af et webhotel haha?? eller bare andre firmaer? Hvordan kan man så bare sørge for at man opretter hjemmeside uden et webhotel?

Tak på forhånd
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2010 - 13:49 #1
hvis du har fast ip-adresse, så kan du sætte en server i dit eget hjem, og styre alt der.
Alt efter om du vil have asp eller php understøttelse, så kan du bruge Windows IIS eller xampp (begge er meget lette at sætte op).
Avatar billede shaya Praktikant
27. august 2010 - 15:27 #2
Hvordan får man så fast ip og server? Kan man købe server i computer butikker såsom elgiganten?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. august 2010 - 15:46 #3
der, hvor du har dir internet-abonnement (fx tdc) siger du til dem, at du vil have fast ip-adresse - det koster lidt ekstra i månedlig gebyr.
Du kan bruge (til asp) en pc med windows der har IIS med i pakken (fx xp pro, eller win7 home premium). Server-belastning er ikke ret stor, så en ældre maskine kan trække det (min 2gb ram).
Hvis det skal være php, så windows xp eller nyere, eller linux (windows er nok lettest). xampp-pakken henter du på nettet, indlæser, og så er du kørende (stort set).
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
27. august 2010 - 17:41 #4
Hos www.gratisdns.dk kan du oprette domæne uden webhotel

Og hvis du ikke selv vil til at rode med webserver, kan du skrive til mig enten via MSN eller mail på danieltruelsen(at)hotmail.com
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
28. august 2010 - 16:00 #5
Hvis du skal have en hjemmeside op at køre hurtig og billigst er det alligevel et webhotel du skal have fat på. De findes rigtig rigtig billge, faktisk til under 10,. om måneden.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. august 2010 - 16:38 #6
jeg ville også tage fx web10.dk og undgå alt bøvlet med firewall, opdateringer, strømforbrug, nedbrud, backup, osv...
Avatar billede dunkeren Nybegynder
29. august 2010 - 15:56 #7
web10 og undgå nedbrud ??

http://www.trustpilot.dk/review/www.web10.dk

http://www.comon.dk/nyheder/Danske-webhoteller-er-nede-1.368594.html?firstComment=0

http://www.gilau.dk/teknikogsjov/webdesign/web10.htm

Og Claes helt ærlig, der sidder en nybegynder i den anden ende, så er det ikke særligt pædagogisk at rulle hele ordbogen af uforståelige gloser ud i et hug
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2010 - 16:34 #8
men hvis man vil køre sin egen web-server, så skal man fast ip-adresse, og vælge mellem php og asp, og kunne sætte firewall op. Glipper det her, så skal man lade være. Derfor sproget.
Avatar billede michaelkjaersgaard Nybegynder
29. august 2010 - 18:01 #9
Du kan på http://gratishotel.dk finde dig et helt gratis webhotel, det er nok lidt mere overskueligt - i hvert fald i første omgang - end selv at skulle sætte server op.

Vil du heller ikke betale for domæne er det http://gratishotel.dk/index.php?page=webhotel-pa-subdomane du skal ind at kigge på
Avatar billede shaya Praktikant
29. august 2010 - 21:11 #10
Jamen skal have brugt det til noget familie halløj så gider ikke at have one.dk eller andre web-server udbyder til at "stjæle" det fordi de har ret til det. Ok hvis jeg så bestiller i web10, kan jeg så selv oprette web-server hjemmefra og forlade web10 efter at have haft et domæne hos dem?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2010 - 11:08 #11
hvis det ikke skal være 'flot egendesignet hjemmeside' men bare deling af billeder, dokumenter og kalender, så tag googles system, og lav en lukket brugergruppe.
opret en gmail-konto, og læg billeder ind i http://picasaweb.google.dk/
Avatar billede shaya Praktikant
30. august 2010 - 13:00 #12
Nej skal være smukt design osv. Hvis jeg så bestiller i web10, kan jeg så selv oprette web-server hjemmefra og forlade web10 efter at have haft et domæne hos dem?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. august 2010 - 13:21 #13
hvis du kun skal have et domæne, så skal du ikke bruge web10 - se svar #9, og start der. Web10 er for dyrt med kun et enkelt domæne.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
30. august 2010 - 17:06 #14
Jeg kan tilbyde plads på min server.. Den har kørt uafbrudt siden den kom op, er fuldt opdateret med Apache, PHP, MySQL osv

Jeg kan også give en hånd med opsætning af hjemmesiden hvis det er.. Og prisen finder vi ud af, alt efter hvor meget du skal bruge (Gratis, til et vist punkt, hvorefter vi aftaler pris)
Avatar billede shaya Praktikant
30. august 2010 - 18:54 #15
Web guy: Ellers tak for tilbuddet.
Claes: Ved det godt. Men mit spørgesmål er at kan jeg oprette domænet 123.dk hos one.com og derefter skifte server når jeg får en server. Kan jeg det?
Avatar billede shaya Praktikant
16. september 2010 - 15:55 #16
Fandt ud af noget