Avatar billede hamzasajid Nybegynder
26. august 2010 - 23:49 Der er 11 kommentarer

har problemer med min knallert jog as

jeg kan ikke få min jog as til at køer den køere en lille smule men så stopper den og når jrg prøver på at tænde den skal jeg trampe på kickstarteren i 10 min så starter den køere lidt og igen stopper den hvad kan det være
Avatar billede zips Juniormester
27. august 2010 - 00:06 #1
Tror du får mere hjælp her http://www.scootergalleri.dk/
Avatar billede Slettet bruger
27. august 2010 - 02:16 #2
Tilsodede tændrør eller "løs forbindelse" mellem strømfordeler og tændrør.

Hvad betyder "jog as" ?
Avatar billede Jensen DK Novice
27. august 2010 - 07:14 #3
Hvis der er bensinfilter på eller filter i kaburatoren så prøv at rense dem.
Avatar billede Blandy Praktikant
27. august 2010 - 09:08 #4
lyder som benzinfilter er stoppet.
Avatar billede frem-ad Professor
27. august 2010 - 16:56 #5
Tændrør skal tjekkes som det første
Hvis du har nogen form for Tunings udstyr kan det også være der problemet opstår.
Men hvis ikke kan det være svømmeren eller ved benzin hanen det kan også være en stempelring men det er sjælden
Avatar billede Jensen DK Novice
28. august 2010 - 06:38 #6
frem-ad! Forklar lige hvordan en stempelring kan fremkalde de oplyste symtomer?
Avatar billede frem-ad Professor
28. august 2010 - 08:57 #7
Jeg kender ikke den 100% forklaring, men jeg har set det en gang de sidste  10 år og det var med de samme symtomer.

Men gættet vil nok jo være:
Det passer nok noget med, det er lige derved at det bliver meget varm inde ved cylinderen/stemplet og så der går de ti minuter så når det og bliver det køligere. Og så kunne jeg forestille mig hvis det er det at det blivere kortere og kortere tid han kan køre, sådan var det dengang jeg så det, det var derfor gættet faldt på noget hvor det var varme indblandet og det vist jo at holde stik.
Avatar billede Jensen DK Novice
28. august 2010 - 09:14 #8
Bliver den så varm at det får indflydelse på motorens drift så sætter stemplet sig i cylinderen, og den er ikke til at rokke.
Avatar billede frem-ad Professor
28. august 2010 - 12:31 #9
som jeg skre viste jeg ikke hvorfor men jeg har bare været ude for det en gang
Avatar billede Jensen DK Novice
02. september 2010 - 07:58 #10
hamzasajid! kom fridt frem, ingen grund til at gemme sig, vi vil godt vide hvordan det går.
Avatar billede frem-ad Professor
02. september 2010 - 08:04 #11
Ja det ville være dejlig med noget feedback